Hi Stef,
Ik denk even mee:
- pijltje bij krukaspoulie: is deze niet verbogen? Controleer deze door het BDP uit te klokken op cil 1.
- timing nokkenassen goed? (gerekte ketting => timing te laat => bijstellen!) Inlaat mag iets vroeger (dikte van het markeringsstreepje)
- als je daar dan toch bezig bent: klepspeling checken (gewoon wat voelermaatjes)
- als je wat hebt moeten verstellen: opnieuw de timing lamp erbij.
- weerstand bougiekabels ok? Ik ben geen fan van de koolstofkern kabels=> veel weerstand en ook nog verschillend per lengte kabel.
- Bougiekabels verder goed? (in het donker met lopende motor met de plantenspuit wat nevelen: nergens vonkjes?)
- goed dat je de carbs voorziet van revisieset. (vlotternaalden ook?) Check even of je de correcte sproeierbezetting hebt voor de betreffende DHLA-?? in relatie tot de motor. Wie weet wat er in het verleden aan geknutseld is?
http://www.vintagegarage.ru/files/Fuel/ ... _table.pdf
- benzinedruk ok? benzinefilter schoon? Bij twijfel vervangen.
- als dat allemaal goed zit de carbs nog eens netjes afstellen. Liefst CO per cilinder gelijk zetten.
https://docplayer.nl/26183623-1-kleppen ... assen.html
Wat voor dellorto's heb je? DHLA met of zonder toevoeging?
Ik heb dit ook met emissie dellos gehad (sputteren bij 1500/2000 toeren) De oplossing na veel experimenteren: eerste progressiegaatje (van de 5) vergroten. De maat zou ik moeten op zoeken.... NB: deze oplossing pas gebruiken als al het andere is uitgesloten.