Even googelen op Metra Antifurto en je ziet dat het inderdaad een diefstalbeveiliging is.
Niet origineel Alfa, wel Italiaans. Het werd en wordt aangeboden voor allerlei auto's, ook voor modernere zoals Alfa 75, Lancia Delta en Kappa, etc.
Op de foto's zie je dan telkens hetzelfde: dat zwarte kastje met het sleuteltje, daar komt aan de achterkant een dikke draad uit met drie aders; blauw, bruin en geel. Wie weet waar die op aangesloten kunnen zijn, oftewel wat onderbreekt dit extra slotje?
Logisch nadenken; dat zou de stroom naar de startmotor, de brandstofpomp of de ontsteking kunnen zijn.
Jouw auto heeft origineel een mechanische brandstofpomp en niet een electronische. Blijft over de startmotor of de ontsteking.
Die kastje lijkt me zo op het oog wat ielig om altijd de volledige startstroom te moeten verwerken. Dan zou het snel doorbranden denk ik en niet 40-50 jaar lang blijven functioneren. Volgens mij zijn er dan nog twee mogelijkheden:
1. Het zou een relais kunnen zijn dat met alleen een stuurstroompje de startstroom onderbreekt.
2. Of het onderbreekt ergens de ontsteking.
Als je vanaf dat zwarte kastje de kabel volgt en kijkt waar blauw, bruin en geel op aangesloten zitten, dan moet je er uit komen.
(Meer info heb ik niet, ik ben ook maar een witte-boorden-monteur... )
.