Jarenlang vond het Concours d’Élégance plaats op de gazons rond Paleis Het Loo. Door de ingrijpende verbouwingen daar werd dit jaar gekozen voor Paleis Soestdijk, de voormalige residentie van koningin Juliana en prins Bernhard. Een werkelijk uitstekende locatie. Het Concours en de ‘Octane’ yougtimers stonden opgesteld op het gazon voor het zo bekende bordes langs de Amsterdamsestraatweg.
In de ‘prewar Italian coachwork’ deden 3 Alfa’s mee : De Frans van Haren 1936 8C 2900 ‘Botticella’, Ron van Gerwen met de 1931 6C 1750GS Zagato en een groene 1932 6C 1750GT Touring aerodinamica berlinetta van Daniele Dessart. De 1750GT won de Concours klasse. In de uitgestrekte parken en rond de vijver aan de achterkant van het paleis vonden de vele sponsoren en auto partners een plaats. Grote stands van Citroën, Peugeot, Mercedes, Mazda, Alpine, Volvo, Tesla en Louwman. De bomen en lanen boden een welkome verkoeling in dit warme zonovergoten weekeind. Jan Steutel reed de 8C 2300 Touring in de ENI behendigheidssprintjes, maar vond het parkoers wel erg smal met zelfs een stukje onverhard, heuse wip-wap en bochtje tussen beton blokken. Jeroen Branderhorst legde het sprintje af in de Alfa RL SS Torpedo uit 1923.
Gallery Aaldering toonde op het terras, naast de ZKH Bernhard Ferrari, de zwarte 1954 1900 CSS Touring.
Te koop op de diverse terreinen stonden oa. SZ no972, 2600 Touring cabrio, Giulia GT, Giulietta 116 rally, Alfetta GTV6 en een vrijwel nieuwe 1e Alfa 33. Bij het ‘Octane’ youngtimers concours een 1750GTV Giulia, Giulia Super en Sud Sprint.
Zeker is Soestdijk de betere koninklijke locatie voor dit evenement.