Paar weekjes en de nodige stappen verder.
Heb het koppelingshuis los gehaald van de bak; het leek wel alsnog daar nooit iets van pakking oid tussen heeft gezeten. Kan dat zo zijn geweest vanuit de fabriek?
Inmiddels zit de bak weer netjes in elkaar, voorzien van een vers laagje vloeibare pakking op de contactvlakken en rondom de bouten.
Zijdelings projectje; het originele Hellebore stuur. Als gevolg van ouderdom diverse scheuren in de lakafwerking en enkele in het houtwerk. Dat pakt niet lekker vast dus die moet los om gerestaureerd te worden?! Met wat reststukken metaal het originele gereedschap hiervoor na getracht te maken. Onder aan de streep; na een paar slagen met een steeksleutel en een luide knal veroorzaakt door het los springen van het stuur van de kolom had ik een los stuur in mijn handen. Hoe dat er uit zag? Nou zo...
Na enige noeste arbeid begint er inmiddels mooi glad, blank houtwerk te voorschijn te komen. Wanneer hij helemaal kaal is nog even langs een specialist voor een 2-componenten lak en we hebben weer een puntje van de lijst afgevinkt.
Tja, dan die bumpers... Onder de bevestigingspunten van de bumpers zit wat lelijk lakwerk / beginnende roest wat ik even goed wilde bekijken. Ook een Nuova heeft zonder bumpers best een lekker kontje al zeg ik het zelf.. Of ze er uiteindelijk weer terug op komen? Ik ben er nog niet helemaal uit voor mezelf.
En dan de laatste aanwinst; Juul stond nog altijd op een mengelmoes aan velgen. Allemaal 14" maar in 5J, 5,5J, met nokjes, zonder nokjes... In de basis best mooi die originele stalen velgen maar ik zocht toch iets 'anders'. Ook iets anders als de (tegenwoordig bijna standaard) 15" GTA replica's. Eerder deze week tegen een mooie set period-correcte Wolfrace wielen aangelopen. 6Jx14, ET-30. Dat zou toch moeten passen zou je denken. Nog de zelfde avond vanuit het werk doorgereden naar het zuiden van het land om de wielen op te halen. Voor proef (bij gebrek aan de juiste wielmoeren) twee wielen gemonteerd;
Oog best dik, ook niet vreemd aangezien er 195/60-14 banden omheen liggen? Past dat? Ja... maar daar is vrijwel alles mee gezegd. ca. 10mm ruimte tot de buitenschermen dus dat kan in de praktijk best eens aan gaan lopen met deze banden. Misschien uiteindelijk toch maar een maatje smaller monteren.
Volgende stap; Carterpan demonteren & ontdoen van olie sludge en vervolgens langzaam aan de motor terug in bouwen.