Tja wil je die scheur repareren moet die kop toch uit elkaar. Schoonmaken, fluxen, scheur uitfrezen, lassen, vlakken, terug in elkaar.
Als je nog een andere kop hebt kun je die beter na laten kijken en inbouwen. Want ik zie inderdaad iets wat lijkt op een haarscheur, en om dat op die plek te repareren is ook geen fijne aangezien die verdiept zit.
Ja dat is natuurlijk ook zo. Zal eens kijken wat er nog aan koppen ligt. Zo'n ding uit en in elkaar sleutelen is de pijn niet natuurlijk. Eerder is dan de vraag of ik niet een set koppen wil opduiken, en die wat wil laten modificeren. Het werk heb ik er toch van, in zekere zin - die linker kop is wat extra werk maar nu kan ik van de nood een deugd maken. Jammer dat je niet domweg 24-kleps koppen op zo'n onderblok kunt smurfen.
Exact wat Dirk zegt. Nog nooit eerder gezien trouwens, een scheurtje op deze manier. Nooit te warm geweest tijdens trackdayen?
Grtz,fRank
Nope, never. Ik houd de temperatuur altijd goed in de gaten, warm het ding netjes op en laat hem ook rustig rijdend afkoelen - meer kun je niet doen... Maar goed, zo had ik ook een geëxplodeerd tandwiel in de versnellingsbak. Het is en blijft natuurlijk ouwe rommel dus een keer is het op, zeker bij intensief gebruik. Dit soort schades in 25 jaar 75-rijden niet eerder bij de hand gehad, ook niet met de toch kwetsbaardere 3.5, dus tja. Misschien toch maar gewoon doen wat de rest van de wereld ook doet: een BMW kopen. Sneller voor minder!