Zo, weer wat vooruitgang geboekt.
24V startmotor kunnen monteren. Gaten komen uiteraard niet overeen met staartstuk, maar op basis van een sjabloontje van de 166 v-bak gaten geboord voor 2 van de 3 bouten. Dan houd je echt heel weinig vlees over, dus een beugel eromheen gemaakt die met enkele bouten weer aan t staartstuk vast zit. Helicoils in t staarstuk gezet, iets meer vertrouwen in dan getapte draad in aluminium.
Was nog wel echt een gepriegel, want t rondsel van de startmotor versus de starterkrans komt echt heel nauw. Maar wel goed functionerend gekregen. Solenoid er even afgehaald, dan kun je makkelijker het rondsel naar binnen en buiten brengen. Let op: er zit geen 75 v6 vliegwiel op!
Verder ook een oplossing voor het oliefilter gevonden. Adapter plaat is al eerder in dit topic genoemd, maar als je de 24v dynamo en beugel wil gebruiken, dan gaat dat niet. Maar: met een 'remote' olie filter adapter gaat dit wel lukken. Nu nog slangen maken en een plek voor t filter zoeken, maar dat komt later. Dan moet eerst de uitlaat er op zitten. Lijkt krap, is het ook, maar AN fittingen passen wel.
Verder zit er een lekker licht vliegwiel op ondertussen, met de starterkans op de plek van een 166 starterkrans. dat maakte de startmotor heel wat makkelijker om te monteren. Dit vliegwiel heeft ook een 60-2 trigger wheel, maar dat blijkt toch niet te werken, ik heb toch geen plek voor de sensor helaas....
En om dit vliegwiel ook nog te beschermen een nieuw afdekkapje gemaakt op t staartstuk
En dan de reden waarom ik graag de originele dynamo en plek heb willen houden. Alle accesoires op de multiriem kan ik nu origineel laten. En ook de loop! ja, dit hoort zo bij de waterpomp
En ik hoef me ook niet zorgen te maken over uitlijning etc. Enige wat ik heb moeten doen is de stuurpomp iets omlaag moeten brengen omdat door het ontbreken van de aircopomp de riem anders de spanrol zou raken. Voor nu een doorgeknipte riem er op om de lengte te bepalen.
En omdat mijn vliegwiel idee helaas toch niet blijkt te werken, dan maar een alternatief bedacht.
Enige juiste plek moest dan toch de krukaspoelie worden. Ik zie wel eens 24v swaps met een 60-2 trigger wheel op de buitenkant van de originele poelie. Echter, die zit via gevulcaniseerd rubber op de binnenkant vast. De buitenkant oscilieert/tordeert dus apart van de binnenkant. Heel comfortabel en stil, maar bijzonder onverstandig om je timing op te baseren. Dat gaat nooit lekker werken. Bovendien heeft deze poelie er ook al 3 ton opzitten en heb je kans dat het rubber sws loslaat.
Dus maar een massieve poelie gekocht een trigger wheel. Binnenkort eens afspraak met een draaibank maken..
f
Tot dusver de updates!
Nog genoeg te doen, maar toch blij dat ik enkele lastige puzzelstukjes heb af kunnen tikken.