Goedemiddag Alfosi,
Eerst even voorstellen... Mijn naam is Davy Saglia, bezit inmiddels een 5 tal jaren een Spider Coda Tronca uit 81 (usa omgebouwd naar europa) waar het tot deze winter probleemloos en met veel plezier (regelmatig) mee rijd. Maar.. ik ben bang dat ik nu jullie toch nodig ga hebben.
De patiënt: Het gaat om een Spider Coda Tronca Veloce 2000 uit 81 met (inmiddels) carburatuers. Deze viel een paar maanden geleden plotseling stil (op lage snelheid), in een keer, alsof er een slang los schoot. Zonder gestotter, akelig geluid of iets dergelijks. De motor draait soepel rond, heeft benzinen en een vonk. Bij nader onderzoek blijkt: Er is geen of nauwelijks compressie in (alle) de cilinders, de distributie ketting is heel, draait en staat op tijd. De cilinderkop is nog niet los geweest maar met het is de vraag of het veel zin heeft om tijd en geld te steken in iets wat voor jullie misschien al duidelijk is. Ik ben wel van plan om uit te gaan zoeken wat er aan de hand is, alleen voel een beetje aan mn water dat een gereviseerd blok waarschijnlijk de meest voor de hand liggende (en goedkoopste) oplossing is. Dus ik dacht, laat ik bij jullie beginnen met de vraag.. bij wie moet ik zijn met mijn patiënt, en wie weet heeft misschien iemand van jullie 'toevallig een goed blok liggen.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet en alvast bedankt!
Grotjes Davy Saglia
Ankeveen