Laatste update is even geleden zie ik.
Van de winter niet mee gereden, af en toe een keer warm rijden maar meer ook niet. Overigens steeds zonder storingen, dingen die kapot gaan of wat dan ook. Echt een top auto wat dat betreft.
Alleen echt perfect is de 75 nog niet, dus nu toch de puntjes op de i aan het zetten. En als ik die andere transaxle dailys opeens zie, dan kriebelt het toch een beetje om deze nu echt goed te maken
Ten eerste de koppeling en drukgroep vervangen. Zat er al lang aan te komen. Drukgroep/lager rammelde in zn vrij en de koppeling slipte af en toe, en een 1.8 heeft nu ook weer niet zoveel koppel dat de koppeling daar veel moeite mee moet hebben. Ik zag n beetje op tegen het klusje maar toch maar begonnen 's ochtends en einde van de middag was het weer gelukt. Beetje creatief moeten doen met de achteras as op een 2 koloms brug maar ging prima uiteindelijk.
En
eindelijk de auto uit laten lijnen. Voor de APK 1,5 jaar terug wel even met touwtjes vlug gecontroleerd en had een klein beetje uitspoor. Zo maar gelaten, want geen tijd, weinig km bla bla. Maar echt lekker sturen deed ie niet.
Dus maar een afspraak gemaakt met een uitlijner die vaker oldtimers deed en best wilde uitlijnen naar mijn specs.
Dus 1mm toespoor, 5-6 graden castor. 1mm toespoor is met 15 inch ong 0,1 graden en dus 6 minuten wat je op t rapport ziet
Machine moest wel een programma hebben en die stond op fabriekswaardes vandaar de rode cijfers, maar dat is dus goed
En wauw zeg, ik was even vergeten hoe goed een Transaxle stuurt als die echt op punt is! uiteraard standaard recept met verplichte 105 casterkogels, verlaagd en sportieve dempers. Heerlijk hoe die auto instuurt en roteert bij zowel snelle als langzame bochten. Behoorlijk stuk omgereden na het uitlijnen met een grijs op mn gezicht. Ik zat er aan te denken om deze auto op termijn weg te doen (als die 3.2 een keer rijdt) maar dan twijfel je toch weer enorm!
En nog wat foto's voor de sfeer
Ik blijf die strepen echt super vet vinden, blij dat ik dat gedaan heb