Accu en kabels in orde gemaakt. Oplettende kijker was misschien al opgevallen dat de accubak niet meer in de motorruimte zit. Dat ging niet passen met de koelwater leidingen. Dus de accu naar de kofferbak verplaatst. Ik had al eens de 4 cilinder tank als extra bagageruimte ingezet (afgekeken van sommige race/rally Giulias).
En gelukkig zowel de accubak als de lange accukabels van de 166 er uit gehaald, die kon ik mooi hier in zetten.
Dus accubakje vastgebout in de oude tank, massakabel direct naar chassis (en een link-kabel naar de andere kant zodat het zeker goed is, beetje overkill). Pluskabel zo kort mogelijk naar een 120 amp zekering en dan de kabel de tank uit. Zekering wil je wel, want als je plus kabel ergens contact maakt met het chassis fikt ie af. Een zekering voorkomt dat.
Kabel uit de tank en bovenlangs gelegd, door een stuk chassisrail heen.
Onder de auto met P-clips daar waar ik iets meer spanning op de kabel zet om een bocht te maken. Voor de rest dikke tyraps. En ribbelslang eromheen voor extra bescherming. Ik twijfel wel of ik niet nog een stalen beschermkap moet maken voor dat ene stukje kabel wat wat lager hangt. Hoewel de uitlaat nog veel lager gaat hangen.
Van daaruit gaat het naar een verdeelblokje tegen het schutbord.
Ook de ventilator bekabeling maar gemaakt. Was toch nog een puzzel om de juiste onderdelen te vinden. Want origineel zit een 166 fan op 60 ampere afgezekerd, met 10mm2 kabels. Dat is echt behoorlijk fors. Standaard 75 TS fan is 30 ampere met 4mm2 ofzo...
Maargoed, met nieuwe stekkers, kabels en krimpkous alles netjes gemaakt. Ik ga het relais gewoon lekker simpel via een switch in de radiator laten schakelen. Dat werkt altijd en geeft ook de mogelijkheid dat de fan even doorblaast als je de auto uit zet.
En in de auto gemonteerd. Inc. extra 16mm2 pluskabel van verdeelpunt schutbord naar dit verdeelpuntje. Want hier wil ik straks ook de relais en voedingskabels van mijn ECU hebben.