Hallo,
Gisteren ben ik weer even verder gegaan aan mijn projectje. Bij aflevering van mijn Giulia heeft de garage waar ik hem kocht enkele roestdelen uit de keienvanger geslepen en vervolgens in het roestwerend spul gezet. Echter, het gevolg was een behoorlijke kartelrand waar menigeen een vinger aan kon verliezen.
Een doorn in het oog dus. Potje plamuur aangeschaft en hoopvol aan de slag gegaan. Mijn vorige autoplamuurervaring dateerde van 1995 (op een Renault 5 met lichte schade voor) en die eindigde in een fiasco. Ik heb vorig jaar echter menige bus plamuur in mijn huis leeggeknepen en dacht dat ik nu wel over de vereiste techniek zou beschikken.
Uiteindelijk heb ik me toch een beetje laten haasten, want ik heb de keienvanger in 3 plamuurbeurten aangebracht. Het had gladder en strakker gekund, maar uiteindelijk blijft het een keienvanger, waarvan je de details pas ziet als je er tien centimeter voor hangt. De haken (op sommige punten wel anderhalve centimeter) zijn weg en alles ziet er redelijk christelijk uit.
http://www.geocities.com/rjfschmitz/super12
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk leuk vond om te doen. Aan de linker koplamp beginnen een beetje bloemkolen te ontstaan, meer aan het in de grille verzonken gedeelte. Het plan is dan ook om dit te slijpen, ontroesten en opnieuw aan te zetten. Daar ga ik dan wel flink de tijd voor nemen...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).