Thanks, die dikke draad en kapje had ik idd gezien! Durfde er alleen niks mee te doen niet weten wat er nog allemaal meer op aangesloten zit.Kleine plus (klem 50) op startmotor zelf is inderdaad moeilijk te bereiken. Echter om een gtv6 startmotor te laten draaien/testen is heel eenvoudig. In de ommanteling van de dikke toevoer pluskabel naar de startmotor loopt ook de draad voor aansturing startrelais (klem 50). Deze dikke plus is op het schutbord verbonden (achter een zwart kapje wat meestal ontbreekt) met de dikke kabel vanaf de accu. Je ziet dus de dikke kabel vanaf de startmotor en vanuit de ommanteling nog een kleine zwarte draad die naar een aansluitpunt (weer met meestal zwart kapje ervoor) naast eerder genoemd aansluitpunt gaat. Ik haal, als ik alleen aan zo'n motor werk, dat kleine zwarte draadje los (stekkerverbinding) en leg die tegen de aansluiting waar de dikke kabels met elkaar verbonden zijn. Dan moet de startmotor werken, mits een goede accu. Alleen dat stukje draad door de ommanteling zou dan nog kapot kunnen zijn maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel de auto in de vrij zetten want anders wordt je garagebox groter.
Dat bedoelde ik met zoek de draad op richting de startmotor en zet daar spanning op.Kleine plus (klem 50) op startmotor zelf is inderdaad moeilijk te bereiken. Echter om een gtv6 startmotor te laten draaien/testen is heel eenvoudig. In de ommanteling van de dikke toevoer pluskabel naar de startmotor loopt ook de draad voor aansturing startrelais (klem 50). Deze dikke plus is op het schutbord verbonden (achter een zwart kapje wat meestal ontbreekt) met de dikke kabel vanaf de accu. Je ziet dus de dikke kabel vanaf de startmotor en vanuit de ommanteling nog een kleine zwarte draad die naar een aansluitpunt (weer met meestal zwart kapje ervoor) naast eerder genoemd aansluitpunt gaat. Ik haal, als ik alleen aan zo'n motor werk, dat kleine zwarte draadje los (stekkerverbinding) en leg die tegen de aansluiting waar de dikke kabels met elkaar verbonden zijn. Dan moet de startmotor werken, mits een goede accu. Alleen dat stukje draad door de ommanteling zou dan nog kapot kunnen zijn maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel de auto in de vrij zetten want anders wordt je garagebox groter.
Was duidelijk en is me gelukt! Scheelt me weer de kap van de stuurkolom eraf schroeven.Dat bedoelde ik met zoek de draad op richting de startmotor en zet daar spanning op.Kleine plus (klem 50) op startmotor zelf is inderdaad moeilijk te bereiken. Echter om een gtv6 startmotor te laten draaien/testen is heel eenvoudig. In de ommanteling van de dikke toevoer pluskabel naar de startmotor loopt ook de draad voor aansturing startrelais (klem 50). Deze dikke plus is op het schutbord verbonden (achter een zwart kapje wat meestal ontbreekt) met de dikke kabel vanaf de accu. Je ziet dus de dikke kabel vanaf de startmotor en vanuit de ommanteling nog een kleine zwarte draad die naar een aansluitpunt (weer met meestal zwart kapje ervoor) naast eerder genoemd aansluitpunt gaat. Ik haal, als ik alleen aan zo'n motor werk, dat kleine zwarte draadje los (stekkerverbinding) en leg die tegen de aansluiting waar de dikke kabels met elkaar verbonden zijn. Dan moet de startmotor werken, mits een goede accu. Alleen dat stukje draad door de ommanteling zou dan nog kapot kunnen zijn maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel de auto in de vrij zetten want anders wordt je garagebox groter.
Maar dit is een mooie bullitproef uitleg.
Als ik het allemaal zo lees zeg ik spanningsverlies over contactslot,
Gr
DJ