Auto komt goed terecht idd.
distributieriem is vervangen. Ging niet zonder slag of stoot, want om te beginnen had ik de verkeerde riem meegekregen, waar je uiteraard pas achter komt als de motor half uit elkaar ligt.
En één boutje van de waterpomp zit achter een beugel voor de dynamo, en die beugel kan er pas af als de multiriem spanner er af is, en die zit uiteraard met een verborgen moer achter de spruitstukken vast.... Goed, wat gevloek later en alles zit er weer op. Verse waterpomp en spanner dus dat kan er weer even tegenaan.
Dus weer verder gegaan met de 3.2.
Oplossing voor de gaskabel/sensor: BMW E36 potmeter met een beugeltje op de alfa gaskabel.
En uit een Suzuki (ignis?) een zekeringskastje geplukt. Ik heb relais en zekeringen nodig voor de motor (brandstofpomp, ontsteking etc) en aftermarket oplossingen waren allemaal een beetje té Aliexpress. OEM is altijd beter dus daar voor gegaan. Lekker compact met voldoende mogelijkheden. Zit ook een waterdicht dekseltje bij
En het belangrijkste: Eindelijk met inlaatspruitstuk meters kunnen maken. Het was een hoop geoefen en gekloot maar eindelijk lukt het om aluminium en gietaluminium te lassen! Viel me in het begin echt tegen, maar de aanhouder wint. Komt echt super precies ten opzichte van staal allemaal. Elke vorm van vervuiling op je materiaal, elektrode, toevoermateriaal etc verklooit je las al.
De bobines passen er ook onder nu, alleen nog even kijken met de stekkers want het is wel krap.
Maar het aflassen laat ik doen, want echt mooie rupsjes leggen is toch weer een stapje verder qua skills.
en t zou ook nog onder de motorkap moeten passen. Hoewel die gegoten beugel wat ingekort moet worden (waar nu hijsoog aan zit)
Dus dat geeft weer motivatie. En de japanner is verkocht dus er is budget voor programmeerbare ECU