Even inhakend op een post van Dirk-33 over distributieriemen.
Zoals eerder ergens genoemd heb ik de pulleys vervangen door het nieuwere type, met de ronde, diepere nokken. Met dank aan quoresportivo hier op het forum.
Na opknappen (even in verdund fosforzuur en met staalwol in de weer), bij het revisiebedrijf erop laten zetten.
De eerste keer met warme motor gaf dat een heel omineus geluid... bij gas los lelijke ratel en niet mooi lopen
Wel nog bij de APK aangekomen maar die waren er ook helemaal niet gerust op. Dus de SZ wéér eens op de autoambulance, dit keer naar het revisiebedrijf om daar ernaar te laten kijken. Die zagen dat de distributie gewoon op tijd stond en geen rampspoed ín de motor, maar 1 injector bleek niet mee te doen. De mechanische spanner moest wel strakker gezet dan met een 'platte' riem.
Defecte injector is netjes onder garantie opnieuw gereinigd en nagelopen en toen liep het motortje weer mooi.
Maar wél weer een ratel bij gas los. Na lang speuren erachter gekomen dat de nieuwe riemen veel dikker zijn dan de oude, en dat ze bij het uitbuiken onder lastwissel tegen de distributiekap aankomen:
Na dat iets aangepast te hebben geen problemen meer ondervonden. Wel een paar grijze haren aan overgehouden.