Beste liefhebbers,
Even voorstellen:
Mijn naam is Ferrero, woonachtig in limburg en sinds januari eigenaar van mijn inmiddels 3de Alfa Romeo GT 2.0 JTS (je bent alfist of je bent het niet).
Vorige week schrok ik toen ik in de 2de versnelling ff doortrok en de auto ineens vermogen verloor en het mm lampje ging knipperen. Volgende dag linea recta naar de dealer gegaan voor uit te lezen en gaf een melding van de 3de injector.
Inmiddels 2 volle tanks verder en bij elke volle tank (uiteraard 98) een flesje injector cleaner erin gegooid. 2x naar Deventer op en neer gereden en inmiddels een paar keer tot 4500 toeren doorgetrokken (meer heb ik tot nu toe nog niet aangedurft) en probleem lijkt opgelost. Probleem van vermogenverlies is nu alleen nog als motor niet al te warm is. Dit doe ik normaal nooit omdat je dan je blok om zeep helpt maar moest ff een tractor voorbij:)
Hebben jullie enig idee hoeveel van die flesjes ik nog in de tank moet gooien of dat er bijv iets met de pomp is, een filter, luchtmassameter etc? Deze kwamen niet in de fouten voor tijdens het uitlezen.
Worst case scenario zal ik de injectoren moeten laten reinigen denk ik.
Ter info: auto heeft 1300 km geleden een bom van een servicebeurt gehad met nieuwe 10W60 selenia racing olie, oliefilter, kleppendeksel, remblokken en schijven. Ik zorg altijd ziekelijk goed voor mijn beauty's dus graag jullie adviezen, ervaringen hiermee etc.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Ferrero.