Hoi , mijn benzinemeter doet raar ( onstabiel ) heb een andere die ik liggen had geplaatst maar zelfde resultaat .
Enig idee van oorzaak vooraleer de tank uit te bouwen en het contacten op de vlotter na te zien ?
Oorzaak hiervan zit in de bouw van de tank, gebrek aan schotten. En een vlotter voeler die veel te weinig vertraging heeft en dus elke bocht of rem/optrek beweging direct van niveau veranderd.
Enige echte oplossing is een nieuwe tank (laten)maken met schotten en een andere vlotter erin die wel vertraging ingebouwd heeft.
Greetz,
Lon
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)
Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)
Doet me denken aan de Alfetta vroeger. Als de tank leeg begon te raken ging het lampje aan in een bocht naar rechts en weer uit in een bocht naar links
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Škoda Octavia combi D 110 kW SCARB 4835
Bedankt maar er is echt een probleem , ook bij een volle tank gaat de meter naar nul . Het lampje van de reserve gaat wel niet aan .
Het probleem heeft zich opeens voorgedaan , zelfs bij stilstaan gaat de naald soms op en neer .
Nu eerst zaterdag naar SPETTACOLO dan nog eens bekijken .
Als ik het zo lees is er dan meer een signaalprobleem. Ergens een probleem tussen zender en meter. De zender is niet meer dan een variabele weerstand en is met een draad verbonden aan de meter.
Zal de zender zijn of ergens een draadbreuk/sluiting tussen zender en meter.
Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive
Probleem kan ook zijn dat de niveau weerstand in de vlotter door de jaren heen opgevreten is en niet meer goed werkt.
Dan is het zoeken naar een werkende vlotter en vervangen.
Greetz,
Lon
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)
Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)