Kleine vloot update.
Fiat: It's all gone horribly wrong!
Het oliefeest hierboven bleek een voorteken te zijn van algemene vermoeidheid van het motortje in de 500. Lang verhaal kort: het kopje ligt ernaast, bussen zijn versleten, er zat een kopje op van een 500D (een nóg ouder type dan wat ze is) en ik heb de draad in een van de boegiegaten gemold.
Een donor motortje is aangekocht en opgehaald en het plan is om van twee oude motortjes er een te frankensteinen om het seizoen mee uit te kunnen rijden. En dan deze winter een fris motortje op te bouwen.
Het rijdende tuinhuisje is voorzien van nieuwe bussen in de bladveren rondom, daarna een verse APK (2 jaar geldig! ) en doet dienst als runabout en tuinafval-hauler. O, en het ding loopt 1:7 op diesel. Auw.
Dan het hoofdgerecht; de VetroResina Bert.
Na het winterseizoen wakker gekust en best veel gebruikt. Zelfs een keer overnacht achter gelaten in een parkeergarage, wat ik toch wel een beetje spannend vond.
Ja, ik kan beter parkeren. Dit leek me de beste manier om parkeerbutsen te voorkomen en zoals de oplettende kijker ziet is er links naast me geen parkeervak. Ik sta dus niet dubbel geparkeerd. Wel half. Of zoiets...
Als wraak voor het alleen achterlaten vond ze het nodig me te trakteren op een gescheurd inlaatrubber. En dat een week voordat @michel75 en ikzelf aan de Volante car challenge (lees: rally) deel zouden nemen. Dus de boel uit elkaar een aan de slag maar.
En meer van dit soort plaatjes, you know the drill. Meteen de bovenste radiatorslang vervangen, koelsysteem gespoeld en voorzien van verse G12 koelvloeistof.
Deed ze het daarna weer?
Youbetcha! Met als resultaat twee oude knarren in een nog ouder hok.