Helaas een 9/41, is net wat te kort
Dan maar op zoek naar een 10/41 met sper, of een 10/43 en daar sper in laten bouwen.
hangt dan beetje af van de koppelopbrengst van het boze motortje onderin, en het gebruik wat er veelal van de auto gemaakt zal worden. maar dat is mijn mening... Voor wat het waard is: niet alleen Alfaholics maar ook vele lieden die ik ken met dergelijke autootjes komen meestal toch uit op de 10/43.Met een standaard motortje zoals ik in de vetroresina heb is een 10/43 precies goed, vind ik (en ik heb gelijk ). Als je van plan bent om jouw creatie van een boos motortje te voorzien zou ik zeker voor een 10/41 gaan, met als bonus dat die veel makkelijker te vinden zijn.
Latere 105 serie USA modellen hebben standaard 9/41 met sper en dikke assen.Ik heb geen ervaring met het ombouwen.
1300 assen zijn wel dunner en voor een boos motortje wellicht verstandig om een 2.0 as te nemen.
9/41 met sper is denk ik nooit geleverd en anders lastig om te vinden.
10/43 pignon en kroonwiel en een donor as met sper is wat je wilt eigenlijk en denk ik ook het voordeligste.
Ik heb die van mij bij Marc Maas Special Care Care laten bouwen.
Goedkoop is het allemaal niet, maar uiteindelijk wel wat je wilt.
Dat dus.
Heeft iemand ervaring met ombouwen van een 9/41 (dus met kleine steekassen) naar een 10/43? Is dat te adviseren? Of gewoon beter een complete 10/43 zoeken en daar een sper in bouwen?