ma jun 03, 2024 10:36
Vwb toerenteller kom ik ook niet verder dan alle aansluitingen controleren, incl massa's, en andere tellerbak uitproberen.
Vwb niet goed aangegeven snelheid, eerste waar ik aan denk is bandenmaat, en hoort de versnellingbak, dan wel de tellerbak wel bij de auto. Zoals ook al eerder aangeven.
Tellerbak en versnellingbak horen, per type/model bij elkaar ivm verschil in eindreductie tussen de verschillende modellen. Dus 1.8 v-bak en tellerbak, 2.0 v-bak en tellerbak, turbo v-bak en tellerbak etc etc. Als je een 2.0 tellerbak in een 1.8 zet die teveel aangeven. Als je een 1.6 tellerbak in een 1.8 zal die te weinig aangeven. Of een 1.6 V-bak onder een 1.8 hangen > teller geeft te veel aan. Andersom, een 1.8V-bak onder een1.6 hangen, teller geeft te weinig aan.
Bovendien, 10 a 15 km te weinig aangeven, bij welke snelheid 10 a 15km te weinig? 10km te weinig bij 50km is procentueel heel anders dan 10km te weinig bij 120. De stappen in eindreductie per motorisering zijn grofweg steeds 5%
Ik denk zelf dat bandenmaat controleren en vergelijken met origineel en andere tellerbak uitproberen de kortste klap is. Waarbij je dan eerst zeker moet weten welke bak (eindreductie) er daadwerkelijk onder de auto zit. Zodat je de juiste tellerbak kan uitzoeken.
Waar in NL woon je?
Gr
DJ
Laatst gewijzigd door
DJ op ma jun 03, 2024 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.