Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 19:54

Ja, ja, ik heb weer een keer gereden. ;) En het ging geweldig, als wist ik dat ’s morgens nog niet. Mezelf bij aankomst netjes voorgesteld aan m’n collegarijders en pitboxgenoten Barend & Co. Een aantal wist nog vaag wie ik was…

Na vier maanden niet racen valt zo’n eerste vrije training niet mee. Tjeemig wat was ik roestig. Wel voelde ik al heel snel dat de modificaties aan m’n Squadra door Alberic (GR Autotechniek) duidelijk effect sorteerden. Dankzij de bak met lange 5 (ja, ja) kan m’n 2-liter z’n kracht weer kwijt, het nieuwe stuurhuis stuurt een stuk preciezer en lichter. De oude was toch wel heel erg op (voorheen in de laatste ronden speling van 10 voor tot 10 over 2…). En de weegschalendans met casterwaardecorrectie zorgde voor een veelbelovende package. Alleen de baas zelf wilde nog niet zo. 2:19… Ahum…

Vooraf aan de kwalificatie de Toyo’s minder lucht gegeven. Teveel druk linksachter is namelijk niet leuk als je van plan bent het Scheivlak in te gaan en de kont ineens een stap van een halve meter maakt… In de sessie viel het allemaal leuk op z’n plek. Na vier rondjes wist ik dat de buit wel binnen was. En met 2:14 was dat ook zo. Goed voor P4. Leuke comeback dacht ik zo.

In r1 kende ik een wereldstart, maar verhinderden de heren voor me de doortocht naar P1. Zal wel zijn omdat het tegenstanders zijn. Bovendien remde ik veel te vroeg en da’s geen recept voor plaatswinst.
Na 3 ronden moest ik Walter, Pascal en Armando laten gaan. Iets te snel. Bovendien wemelde het een keer of drie witte vlagen en langzame voertuigen juist op het moment dat ik de heren weer in het vizier had… Grrr… Achterop kwam het trio Eelco, Jon en Stefanie opstormen, waarbij de snelle dame de laatste 2 ronden bij me aanhaakte. Moest nog even slim & hard rijden in de slotronde om de laagvliegende Brabantse voor te blijven. Resultaat was een fijne p4.

In de aanloop naar de slotrace opnieuw de zwarte bandenmagie aangesproken en de spanning iets aangepast. Precies bij het doven van het licht knalde ik er vandoor. 7000 rpm in 1, paf naar twee, klak naar drie. De Squadra kogelde vooruit, maar voor me fuikten Armando en Pascal als volleerd F1-piloten m’n witte doosje. Walter schoot overigens ook voorbij. M’n stalgenoot bij GR Autotechniek bleek een pietsie brutaler…

Het werd een prachtrace. In de openingsfase was Walter de prooi, terwijl Chris in mijn Squadra weer een lekker hapje zag. De beste remedie is veel gas geven, laat remmen en strak sturen en dat lukte fijn. De Toyo’s bleven heerlijk constant, zodat ik alle ronden kon blijven pushen. Na 4 ronden haakte Chris af en loerde ik meerdere malen bij Walter. Vooral door de Squadra harder de Tarzan in te laten lopen kon ik de fraaie brievenbus bijna aanraken. Na het zien van de man met de stok (laatste ronde) besloot ik de truc nog eens te vervolmaken. Laat remmen, insturen en rem nóg eerder los. En ja hoor, ik kwam iets voorbij aan de Walter’s GT. Wat doen nu. ‘Laten staan’ riep de racer in me en zo geschiedde. Ik had de ideale lijn en dus ging ik de Gerlach in als eerste. Walter weigerde te capituleren en daardoor hobbelde enkele meters door het grint want de baan hield op. Daar had ik eigenlijk niet op gerekend. Kon m’n actie wel door de beugel? Walter en ik kwamen na de race tot de conclusie dat dit echt racen is. Hij gaf de ruimte en ik was deze keer de brutaalste. Goed voor P4, want nu zat Marc Rietkerk er ook tussen…

Fijne bijkomstigheid: 2:12.3 als snelste ronde op Toyo’s. Komt akelig dicht in de buurt van de tijd die ik op slicks reed, 2:11.6. M’n herintreding leverde een vierde plaats in het dagklassement op en dat smaakt naar meer….

Overigens is deze prestatie mede mogelijk gemaakt door GR Autotechniek, mijn teamgenoot Walter en de crew en teamgenoten van Barend en Jaqueline. Dank, dank, dank…
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 20:06

Racen is oorlog :twisted:

Afbeelding
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 20:17

Was inderdaad een puike 2de race van je Bart Jan, mooi om te zien!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 20:18

yep, met scherp geschoten op Maarten.... :? toch maar een gelaagde ruit in een racer hangen..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 21:38

Ja, het was FF schrikken. Doel was 2 seconden van de ronde tijd af te rijden deze racedag, had ik in kwalificatie al geflikt. Ik had toen al wel last van onderstuur en nog steed haperingen in de brandstof toevoer na enkele rechter bochten, gemonteerde catchtankje hielp dus niet :cry: Voor de 1e manche dempers iets harder gezet, tot mijn verbazing weer 4 seconden van ronde tijd af ondanks nog steeds erg veel onderstuur en haperende gasresponse.
Einde eerste manche waren de voorbanden eraan en kon Stefanie er voorbij :roll:

In pauze nog met vlotterniveau geklooid maar mocht niet baten, verwachting voor 2e manche niet zo hoog ivm m'n banden. Ronde tijden toch nog redelijk meer zat er niet in.
Met verbazing enkel Vovo's gadegeslagen, die gasten rijden als malloten zowel op als naast de baan. Een van die gasten beukte er gewoon langs en tikte Stefanie zelfs aan, ronde later ging ie er na Audi S af en reed met een klapperend rechter voorwiel als een achterlijke door, ging links-rechts en alle kanten op en maar gassen, ik durfde er niet langs. Bos uit ging ie bijna de vangrail in en besloot toen vlak voor mij de baan over te steken en de pits in te gaan zonder een knipperlichtje uit te zetten. [-X

Inmiddels de zondag lopen prakizeren over de wegligging en benzine toevoer. Ga setup weer aanpassen want er zit voor mijn gevoel nog meer in als ik het onderstuur eruit krijg.
Benzinetoevoer probleem na rechter bochten (b)lijkt te liggen aan te kleine vlotternaalden (even JSracing gepolst).
O ja, moet ook nog nieuwe bestickering laten maken, zat gedeeltelijk op mijn zijruiten achter en moest er nu ineens af bij de keuring :?:

Mensen ik heb genoten, hopelijk gaan we ook een goed spettacolo weekend tegemoet.

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

Re: RE: DNRT 15 augustus

ma aug 17, 2009 22:26


Mensen ik heb genoten, hopelijk gaan we ook een goed spettacolo weekend tegemoet.

Jon
in ieder geval zonder beukende volvo's :lol:
Alfa romeo: The art of the machine!

kleinjans
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: di jan 03, 2006 19:08
Locatie: Voorburg

RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 09:24

Aloha,

Ook ik was er weer eens bij, was leuk om jullie allemaal weer eens te zien. Dit keer met een 75v6. Vrijdag tot 12 uur bezig geweest om de auto af te krijgen (Bedankt Pascal, Slinger en Ton!!) Auto reed en remde prima, maar naeen zeer goede start weer door bijna iedereen in gehaald. We hebben alles vernieuwd behalve het onderstel. Met een wegligging van een Winnebago door het Scheivlak en Arie. Dat is wel even zweten.

Snel op zoek naar een goed onderstel voor het spectacolo, nu we weten dat de motor en de remmen zeer betrouwbaar zijn.! Zijn er trouwens nog meer die niet alles mogen meedoen?

Groet

Sandor (Nr 10 in de lapjes V6)
997
SQUADRA '90
S6
Jeep Renegade

Pethconi

Re: RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 09:34

Ja, het was FF schrikken. Doel was 2 seconden van de ronde tijd af te rijden deze racedag, had ik in kwalificatie al geflikt. Ik had toen al wel last van onderstuur en nog steed haperingen in de brandstof toevoer na enkele rechter bochten, gemonteerde catchtankje hielp dus niet :cry: Voor de 1e manche dempers iets harder gezet, tot mijn verbazing weer 4 seconden van ronde tijd af ondanks nog steeds erg veel onderstuur en haperende gasresponse.
Einde eerste manche waren de voorbanden eraan en kon Stefanie er voorbij :roll:

In pauze nog met vlotterniveau geklooid maar mocht niet baten, verwachting voor 2e manche niet zo hoog ivm m'n banden. Ronde tijden toch nog redelijk meer zat er niet in.
Met verbazing enkel Vovo's gadegeslagen, die gasten rijden als malloten zowel op als naast de baan. Een van die gasten beukte er gewoon langs en tikte Stefanie zelfs aan, ronde later ging ie er na Audi S af en reed met een klapperend rechter voorwiel als een achterlijke door, ging links-rechts en alle kanten op en maar gassen, ik durfde er niet langs. Bos uit ging ie bijna de vangrail in en besloot toen vlak voor mij de baan over te steken en de pits in te gaan zonder een knipperlichtje uit te zetten. [-X

Inmiddels de zondag lopen prakizeren over de wegligging en benzine toevoer. Ga setup weer aanpassen want er zit voor mijn gevoel nog meer in als ik het onderstuur eruit krijg.
Benzinetoevoer probleem na rechter bochten (b)lijkt te liggen aan te kleine vlotternaalden (even JSracing gepolst).
O ja, moet ook nog nieuwe bestickering laten maken, zat gedeeltelijk op mijn zijruiten achter en moest er nu ineens af bij de keuring :?:

Mensen ik heb genoten, hopelijk gaan we ook een goed spettacolo weekend tegemoet.

Jon
Jij snapt het Jon, sowieso zou ik eerst eens de nummers goed hebben voordat je gaat roepen, want ik heb niemand aan getikt, ben wel getikt door 152, die vond uitkomen wilgenhage de baan te smal, waarschijnlijk gefrustreerd dat meneer achteraan moest starten. Ook netjes dat hij zich nog even gemeld heeft bij de wedstrijdleiding. Ik heb het allemaal op video, dus mocht te twijfelen.... En ik was inderdaad degene die eraf schoot na audi-s, en sorry dat ik even geen knippertje aandeed, ik had wat anders aan mijn hoofd.... De auto voelde eerst nog redelijk goed aan tot het aanremmen, toen bleek namelijk dat de reactie-arm was afgebroken, en wil de velg onder de auto doorschieten, dus sturen en remmen wordt dan lastig....

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 10:45

?? heb Jon geen nummers zien roepen...

Wel fijn dat je je even meldt. Achter het stuur lijkt alles anders, je voelt idd niet wat de rijder zelf wel voelt (of niet..)
Wat algemeen bekend is , is dat de volvorijders wellicht door d eopzet van het onderstel er een andere Ideale lijn op na houden dan de (meeste) Alfa`s.. Laten we gewoon elkaar ruimte geven en er rekening mee houden dat we hier a geen wereldkampioen mee zullen worden, en b dat het geen zin heeft elkaar in de wielen te rijden al was het alleen maar omdat er onderling toch geen punten te verdelen zijn.. Een inhalende auto is met een beetje nadenken zo voorbij zonder dat de eigen rondetijd eronder hoeft te lijden toch (en dit bedoel ik algemeen)?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Re: RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 10:47


Mensen ik heb genoten, hopelijk gaan we ook een goed spettacolo weekend tegemoet.

Jon
in ieder geval zonder beukende volvo's :lol:
Ik vind het met die volvo´s een stuk relaxter rijden dan die sportklasse. Tijdens die vrije/training vond ik dat echt neit fijn, al die bakken die lings en rechts er langs vlogen, dan rijd ik leiver met auto´s die iets meer vergelijkbare rondetijden rijden. En dat duwen en trekken van ze, je meot gewoon zorgen dat je niet tussen een groepje zit, heb een hele tijd in race1 met eentje samen gereden met veel ruimte voor en achter ons en dan is het gewoon leuk racen. Respect voor elkaars spul etc.

Heb trouwens echt een fantastische eerste racedag gehad.
Vrije/training viel m´n tijd van 2.28 nogal tegen, in de kwali er 3sec vanaf gereden en in race1 zat ik al op 2.17 gaat dus de goede kant op. 9e PLC dus niet heel verkeerd voor m'n eerste race.
Race2 heeft toyo888 met mijn auto gereden aangezien hij geen achteras meer had (en ik m'n grootste sponsor ook wel eens mag bedanken...) :wink: Hij heeft een 2.14 neergezet dus ik weet wat me te doen staat met SS.

@kleinjans, ja wij ook maar dat wist je denk ik al. Ben je trouwens al gebeld door die sticker gast?
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

kleinjans
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: di jan 03, 2006 19:08
Locatie: Voorburg

RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 15:57

Nee Nick, zit hem eens achter zijn broek! :lol:
997
SQUADRA '90
S6
Jeep Renegade

Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 18:31

Laten we ff orde op zaken stellen. Ik heb zeer zeker geen bezwaar tegen de Volvo's, vind ik juist prettiger dan met die sportklasse kanonnen.
Ik weet zeker dat een Volvo mij inhaalde en daarna Stefanie aantikte. Zal dan wel een andere geweest zijn dan de forumdeelnemer hierboven. Excuses voor de valse beschuldiging aan jouw adres. Maar toch een afgebroken reaktiearm moet je direct merken, ik zag dat wiel klapperen als een gek en je bleef doorgassen. Ga dan ff van de lijn en rij rustig naar de pits met een knippertje aan.

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: DNRT 15 augustus

di aug 18, 2009 18:56

De volvo met afgebroken voordraagarm strande nog bijna dwars in de pitstraat en de wedstrijdleiding had er duidelijk ook een mening over, niets kunnen verstaan maar de lichaamstaal was echt duidelijk genoeg!
Kwamen met 2 man aanrennen.
Wat er met inhalen is gebeurd heb ik niet gezien en heb ik geen mening over maar op deze manier doorrijden met afgebroken draagarm bij een amateurwedstrijd waar het nergens om gaat en ook nog eens tijdens de laatst manche van de dag is toch enigzins merkwaardig. Auto stuiterde kompleet over de baan heen. Moet gelijk duidelijk zijn geweest dat wedstrijd uitrijden ook na pitsbezoek niet mogelijk was.
Zal de betreffende coureur toch achteraf ook met me eens zijn?
Nog een opmerkimg mbt inhalen bij verschillende klassen op de baan. Het heeft mijns inziens totaal geen zin elkaar in de weg te rijden en het leven zuur te maken als je niet eens in dezelfde klasse rijd. Tijdens SRW ook nog mee te maken gehad, paar sportklasse rijders die ivm te laat opstellen achteraan moesten starten en het vervolgens nodig vonden alles wat voor ze "in de weg" aan de kant te vegen met alles of niks acties.

Gr DJ

Pethconi

RE: DNRT 15 augustus

wo aug 19, 2009 08:12

@JP6, een afgebroken reactie arm zou je inderdaad meteen moeten merken. Echter na het uitstapje in de audi s, niet echt schokkend in ieder geval, voel je aan het stuur of hij nog reageerd en dat deed hij, ik krijg nog net geen melding op het dashboard dat er iets is gebroken, en lag op dat moment wel 3e. Alleen bij het aanremmen schoot de velg bijna onder de auto, dus dan moet je de auto van zijn lijn af krijgen en voorzichtig afremmen, met behoud van eigen auto en anderen, maar gelukkig zag ik dat degene erop reageerde en of afremmde of er goed omheen konden.

@DJ, die lichaamstaal heb ik niet kunnen ontdekken hoor bij de wedstrijdleiding, ze vroegen me of alles goed ging en is gegaan.... dus jou opmerking is wat meer op sensatie berust....
En ik was er gelukkig zelf ook wel achter dat ik de race niet kon uitrijden, maar op vol te gaan remmen was ook geen optie, als je het allemaal zo goed weet had je wellicht dat ook kunnen weten. Ik had graag mijn auto heel namelijk....

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: DNRT 15 augustus

wo aug 19, 2009 09:59

zullen we hier nu maar even ophouden? ieder heeft zijn zegje gedaan, en zoals gewoonlijk met dit soort incidenten is de perceptie van de ene rijder toch heel anders dan van de andere rijder. Kom je nooit uit, en behalve wat kleine shcades die gewoon jammer zijn maar helaas af en toe wel bij racen horen zijn er geen andere dingen aan de hand lijkt mij. Alleen de wedstrijdleiding zelf weet wat men er van vond, bij d eprijsuitreiking zijn er ook geen opmerkingen over gemaakt voorzover ik mij kan herinneren dus.. dan zeg ik: repareren die handel (succes daarmee) en op naar de volgende sportieve ontmoeting.
Ik vind dit forum niet de plaats om dit soort zaken neer te leggen laat staan uit te spreken, bij commentaar op rijgedrag moet je dat gewoon op de dag zelf met bewuste rijder eventueel in bijzijn wedstrijdleiding uitspreken, dat is de lijn van de DNRT toch? (dat is trouwens bij de prijsuitreiking nog wel even opgemerkt door Huub).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”