hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 10:25

Het valt mij op dat de 'tijd hier stil lijkt te staan'. Hoor alleen maar verhalen over hoe je vroeger en met 'oude inzichten' niet verder kan komen dan 2.02.

Waar blijven de suggesties hoe je een echt snelle 105 kan bouwen??? Ik ben van mening dat zelf 1.55 mogelijk is, uiteraard met de nodige aanpassingen...maar dat heet evolutie.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 10:49

Hans, wat let je........ ;-)

Hoe zou jij dat aanpakken dan?


Enne je weet, vroeger was alles beter.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 11:10

Ben ook bang dat je met Hans' aanpassingen en ongetwijfeld verbeteringen nergens met zo'n 105je terecht kunt qua klassevoorschriften. I.i.g. niet in de Challenge in mijn ogen. SI mogelijk wel maar daar heb je met 1.55 totaal geen enkele vorm van concurrentie. En stel: je mag Challenge rijden dan ga je toch tekortkomen op de Imsa's, de 156 van Ron en de betere 147 GTA Cuprijders. Daarnaast Hans, in mijn beleving dan, zit de fun niet alleen maar in de allersnelste rondetijd maar met name ook in de onderlinge competitie :wink: . Mijn mooiste momenten waren op het scherpst van de snede racen met o.a. Christiaan, Fonger, Peter, David, Arthur, Tom waarbij we allemaal konden winnen en elkaar opduwden naar steeds betere tijden. Dat vond ik gaver eigenlijk dan mijn ultieme rondje ooit dat eindigde in een 2.00.753. Dat rondje is, gelijk Chris zegt, met name goed voor de kroegverhalen :lol: . In die tijd veegden bovengenoemde rijders het overgrote deel van de Modified rijders van de baan :P.

O ja, ik heb nog ergens een trainingstijdenlijst van Zandvoort waarop staat: Dennis Vogel, Alfa Romeo Gt Junior, tijd 1,56 en een beetje :D
(uiteraard niet gereden met de Bert maar met de 147 Cup in de vrije training).

Rik, ik schakelde altijd pas bij opkomen rechte stuk over naar de 5 :shock: , dus daar waren nog enige seconden te vinden geweest :lol: , grappig dat we in die tijd echt helemaal niets met datalogging deden :shock:

Wat mij nu helemaal te gek lijkt, nog veel meer dan de snelste rondetijd in een, in mijn ogen, onbetaalbare 105 is dat clubje van mannen weer bij elkaar en tegen elkaar strijdend in een 105je. ALS het fanatisme nog is zoals vroeger duikt de rondetijd 10 jaar na dato zeker onder de 2.00 met de huidige materialen en kennis 8)

Just my 2 cents!

O ja, Ronnymo, jou zou ik ook graag aan dit groepje toevoegen :D

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 11:23

Zou zeker leuk zijn Dennis! We moeten er wel geen 10 jaar meer mee wachten want dan gaan de tijden gegarandeerd de verkeerde kant op :wink:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 11:35

De wederopstanding van het Squadra Bianca ?? Met een lekker beperkt reglement á la SI, zoiets van (uiteráááárd een witte) Giulia/Nuova koets, 4 cyl. 8 kleppen 2 liter Alfa motor zonder drukvulling, tweezuiger remklauwen vóór, starre as/géén onafhankelijke grapjes, een "cup-band" (slick én regen), en voor de rest "ga uw gang" (of juist niet) ?? Een stuk of 15 Supers, (30 mag ook !) wellicht als onderdeel van SI/DNRT ? Ik weet het uiteraard wel, SI kent een 105-klasse, het merendeel zijn al Giulia's, maar toch !! Ik vond 15 tot 20 van die witte Supers in strijdtenue toch altijd verreweg het meest charismatisch & aansprekend, hoe mooi andere Alfa's ook zijn/ik ze ook vind.

Nou, laten we eens een lijstje maken van oude/nieuwe rijders die zeer zeker mee zouden gaan doen !

Komt 'ie:

1) Emile Bekker. (uiteráárd !!) En ik bepaal voor hem maar alvast (ik zit 'm regelmatig te narren & hij gaat vast wel overstag) dat 'ie ook weer mee gaat rijden:
2) Marco van Doorn.

Nou heren (én dame's !!), komt u maar:
3)
4)
5)
6)
7)
8 )
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 12:05

Hoi Emile,

ik neem aan dat een Brievenbusje ook wordt toegelaten? :wink:

Dennis

AOR
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 15:03

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 12:16

Voor de liefhebbers ik heb nog een witte klaar staan "ex van Os"

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 12:28

@ Dennis: alle hardware in & op een Giulia koets zetten !! :blue_lol:

@ AOR: welke ? die "groene" ? Peter Scheefhals heeft die "bordeaux-rode" ?!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

AOR
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 15:03

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 12:30

Nee die rode gaat niet weg, maar die "witte"........

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 12:38

Huh ? Ben jij het dan Peter ? Zo ja dan weet ik uiteraard dat je die volledig rode hebt (wat een prachtig mooi gebouwd ding...) en "die witte" , inmiddels zonder bordeauxrode neus/ex Rolf van Os. Wil je deze dan weer verkopen ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

AOR
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 15:03

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 12:47

Ja Emile, dat klopt. De rode wordt weer fris gemaakt, en een paar kleine modificaties. Ik wil toch in de buurt van die "ondertussen befaamde"
2.0?? komen. Die witte gaat inderdaad in de verkoop. Ik gebruik hem veel te weinig. De rode is in tussen veel betrouwbaarder geworden, en komt nu dicht in de buurt van die witte. Ik kan het niet over mijn hart halen om die witte te veranderen of aan te passen. Die MOET orgineel blijven, gelet op zijn historie!

Gr Peter

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia

za jan 11, 2014 12:58

Zou zeker leuk zijn Dennis! We moeten er wel geen 10 jaar meer mee wachten want dan gaan de tijden gegarandeerd de verkeerde kant op :wink:
Nou Ron, als ik denk aan mannen als een Huib Onderstal, wijlen Bob van der Sluis, Harmen van Putten en andere Alfahelden dan moet over 10 jaar nog wel lukken :lol: , anders grijpen we terug naar allerlei illegale trucjes :D

@Emile, ik heb mijn Brievenbusje al in 2009 verkocht :cry: , dus als ik wil (JA) en mag medisch (nu nee) moet ik toch op zoek, maar vind een Bertje net wat mooier :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

za jan 11, 2014 22:42

Als er een leuk reglement komt wie weet. Heb de oude Squadra van Jan-Tiedo Huese nog staan....

Idee nu is zelfgemaakte voorwielophanging en deels achter en 300pk turbo en ti super lijsten erop en mannen in porsches pesten op straat :-)

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia

do jan 16, 2014 21:50

Gaat nog niet zo hard met de inschrijvingen Emile



quote="GTA287PK"]De wederopstanding van het Squadra Bianca ?? Met een lekker beperkt reglement á la SI, zoiets van (uiteráááárd een witte) Giulia/Nuova koets, 4 cyl. 8 kleppen 2 liter Alfa motor zonder drukvulling, tweezuiger remklauwen vóór, starre as/géén onafhankelijke grapjes, een "cup-band" (slick én regen), en voor de rest "ga uw gang" (of juist niet) ?? Een stuk of 15 Supers, (30 mag ook !) wellicht als onderdeel van SI/DNRT ? Ik weet het uiteraard wel, SI kent een 105-klasse, het merendeel zijn al Giulia's, maar toch !! Ik vond 15 tot 20 van die witte Supers in strijdtenue toch altijd verreweg het meest charismatisch & aansprekend, hoe mooi andere Alfa's ook zijn/ik ze ook vind.

Nou, laten we eens een lijstje maken van oude/nieuwe rijders die zeer zeker mee zouden gaan doen !

Komt 'ie:

1) Emile Bekker. (uiteráárd !!) En ik bepaal voor hem maar alvast (ik zit 'm regelmatig te narren & hij gaat vast wel overstag) dat 'ie ook weer mee gaat rijden:
2) Marco van Doorn.

Nou heren (én dame's !!), komt u maar:
3)
4)
5)
6)
7)
8 )
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)[/quote]

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

do jan 16, 2014 22:54

Hmm... Tja... Dat eerste Super-schaapje is toch over de race-dam.. De rest van de kudde moet zo langzamerhand dan wel eens gaan volgen.. Dus ja...

WIE VOLLEG ??????
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”