Wat zal ik zeggen? Klote...
's Ochtends al over de zeik omdat een of andere oelewapper bij onze garage zijn aanhanger zo had neergezet dat ik er niet uit kon. Die trailer met de hand aan de kant gesleurd, eigen trailer met de hand er langs getrokken (5 cm speling aan beide kanten).
Vervolgens startte bij de technische keuring de auto niet meer, aangeduwd en toen wilde hij wel weer lopen. In de pitbox lopen speuren: bleek het laadstroomlampje stuk te zijn
In de vrije training ontzettende last van warme remmen, richting Audi S op een gegeven moment rempedaal tegen de bodem en niks remmen (voor je gevoel dan). Uiteindelijk toch kunnen vertragen en bocht gehaald. Toen naar binnen gegaan. Van Paul Weytens hoorde ik dat de rook van de voorwielen afkwam

Je kon de velgen ook niet aanraken, die waren loeiheet.
In de kwali snel een goede tijd geprobeerd neer te zetten, maar ook toen werd het pedaal sponzig. Ik overleefde ook nog een naar mss van Djan Alblas, die dook wat al te enthousiast bocht 8 in

Uiteindelijk ben ik als 18e gekwalificeerd. In de pauze hebben we de remmen ontlucht (bedankt Sander

).
Ik had geen al te beste start: het rode licht ging eerder uit dan ik verwachtte. Maar in het gedrang in de eerste bochten kon ik toch een plek of wat goed maken. Daarna heb ik een leuk gevecht gehad met Marcel de Roos, fair and square vanaf bocht negen, door de Audi S naast elkaar door de Kumho en Arie Luyendijk bocht naast elkaar het rechte stuk op. Uiteindelijk kwam ik voor (of Marcel van de verstandigste van ons twee). Daarna heb ik nog een rondje kunnen rijden, maar toen kreeg ik weer last van fading. Ik heb de auto stilgezet, doorrijden was niet verantwoord.
Al met al een domper op de dag, vooral omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken: er is aan de remmen en koeling niks veranderd ten op zichte van vorig jaar. Binnenkort maar eens puzzelen: zijn het vastzittende remmen, is het de koeling, lagers?
Maar wat gaaf om zoveel auto's op de baan te zien! En andere Italianen (hoewel liever niet incontinent). Dit belooft een leuk seizoen te worden!