GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: SSAR racen ?

vr aug 15, 2014 21:05

doe ik eens een keertje mee met een "onbekend kluppie" , struikel ik over een slordige 20 bekenden/bekende namen.. Onder andere m'n ouwe Squadra Bianca-tijd makker Uwe Degner, der alte Frittenfresser in leichtem Bieranzug... :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: SSAR racen ?

vr aug 15, 2014 21:47

Net de Entry list over de mail gehad, en telde even snel 53 auto's! :shock: 8)
net zo'n dik veld als in spa, baantje is alleen wat korter 8)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 20, 2014 09:55

voor diegenen die het nog niet hebben meegemaakt: de tankprocedure is strikt geregeld! overleg anders even op tijd met anderen zodat je wellicht kan aansluiten /hulp hebt die netjes voorgeschreven kleding hebben, de brandblusser etc. Dan afspraken maken over volgorde binnenkomst en zo.
zou zonde zijn als je vette tijdstraf krijgt door niet opvolgen regels, controle is streng.
Als Hans in de Juul de injectiemotor nog heeft zal hij ook nog wel naar modified 2 liter gezet worden. Zag dat hij in classic ingedeeld is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 20, 2014 10:10

Ik had al ff een oproep gedaan onder "gevraagd", ook maar ff kort hier (toch meer racers): heeft/weet er iemand een setje lichtmetaal 7J x 15, 4 x 108, ET tussen 29 en 35, (voor de race Giulia, dus) te leen/te huur/te koop ? Heb ze dus komend weekend nodig !

GTIm
Full Member
Full Member

wo aug 20, 2014 16:34

Je hebt toch maar 1 set nodig met All Weathers :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: Ik rij zelf met Toyo's, geen gezeur over wat het moet gaan worden of op het laatst wisselen. 147 is net afgereisd naar de rollenbank, afwachten wat het gaat brengen die nieuwe V6 ....
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 20, 2014 16:41

Ik zeg kaalgevreten bandjes, in ieder geval op de vooras... :mrgreen:

En bij gebrek aan rijderskwaliteiten moet je (ik) het in het materiaal (slicks mee, én intermediate's, én full wet banden, bijvoorbeeld) zoeken Tim ! Vandaar..

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 20, 2014 16:43

sorry Emile, wat ik heb liggen is allemaal te breed zowel qua velgbed als ET.. Ook de set voor de regenbandjes kom je niet mee weg met ET15

JONGENS (OF MEISJES...) WIE HELPT EMILE UIT DE BRAND? zou toch te gek zijn dat dit niet gaat lukken, met al die auto`s die aan de kant blijven staan nota bene....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GTIm
Full Member
Full Member

wo aug 20, 2014 16:53

Nou Emile, ik zat even te zoeken naar Slick prijzen en ik viel bijna van m'n stoel ! € 350 voor Michelin's (ex BTW) 17" word je niet vrolijk van. Dan kan je naar een sub-merk Slick gaan maar dan zijn de Toyo's nog altijd beter en langer constant. Gaat het echt plenzen dan gaan die ook niet meer maar het vervelende met Regen banden is dat als je ze niet vaak gebruikt en dat ze dus oud worden, je ze beter niet kunt gebruiken. Blijft moeilijk :roll: Wel, hopelijk gaan we met z'n allen lol maken dit weekend, kijk er naar uit ....

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 20, 2014 16:53

http://www.shakedown.be/zoekertjes.php?myitem=2130 oudere advertentie, maar wie weet nog niet verkocht
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 20, 2014 17:00

http://www.mimtecnomagnesio.net/catalog ... _id=551807 ook Gold 8 stuks en White 7 stuks voorradig volgens website .
http://www.mimtecnomagnesio.net/catalog ... _id=549311
weet niet of centergat en ET bruikbaar zijn ; en ze moeten van Italia komen nog ...

Mail sturen zou ik zeggen Emile

MIM Tecnomagnesio S.r.l.

Uffici:Via S. Martino,18 – 25050 PADERNO FRANCIACORTA (BS)
Tel. +39 030 6857185 / Telefax +39 030 5105869

Magazzino: Via XXIV Maggio nr. 3 - 25030 LONGHENA (BS)
Tel. +39 030 975784 / Telefax +39 030 5105869

e-m@il: info@mimtecnomagnesio.it
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 20, 2014 21:17

Thanks voor de tips Peter ! ET waarde alleen veel te hoog, en die gok vanuit Italie... Wordt allemaal al weer kort dag, morgen druk op het bedrijf en dan alleen vrijdagochtend nog tijd voor oliefilter/oliewissel/remblokken/alles vast-en-schoon, auto op de trailer/camper laden enz. , je kent het wel. En rond het middaguur gaan rijden, koelkast voor de Iveco scoren (muy importante voor een héél weekend !) én eind v/d middag in Noordwijk de regenbanden halen/laten omleggen, dan door naar de baan. Een setje velgen "in de buurt" zou nog wel lukken..

Heb de shakedown-meneer ff benaderd, wie weet. Ach, het is allemaal geen ramp, maar zondag "dreigt" men (toch nog ?) met droog weer en ik ben wel een beetje slick-verslaafd geworden. (Weten jullie wel dat je daar op droog (veel) harder mee gaat ?? ) Maar bij "geen vlees & geen vis" weer heb ik geen zin m'n nieuwe full wets te slopen en/of op m'n giechel te gaan met slicks op een halfnatte baan. Ik ben géén Ken Block.. Dan de R1R's maar oproken. AlfaRomeoChallenge kampioen wordt ik dit seizoen toch niet meer !

Tja, slicks betekent slikken Tim ! Neem dan ook een beschaafd maatje, 200/580/15 van Kumho kost de helft ! :lol: Ben er erg tevreden over, ik kan me met 2 setjes per seizoen zeer goed redden. Die 270 eur/stuk Dunlops/Michelins doe ik/hoef ik ook niet.

Nou, lekkere pot sturen met zijn allen, dit weekend !!!! :lol:

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: SSAR racen ?

wo aug 20, 2014 23:11

http://www.shakedown.be/zoekertjes.php?myitem=2130 oudere advertentie, maar wie weet nog niet verkocht
Verkocht..

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 21, 2014 08:38

Extra setje wielen is geregeld !! Thanks Aso !! :lol:

GTIm
Full Member
Full Member

ma aug 25, 2014 12:01

Zal ik het eerste verhaal dan maar doen? Helaas was de afstelling van de nieuwe 3.2V6 niet tijdig klaar dus konden we pas zaterdag tijdens wedstrijd van start gaan. Bleek dat nog een aandrijfas niet geheel goed paste en onder belasting wat lawaai maakte, dus na 1 ronde naar binnen. Zondag de wedstrijd begonnen maar de koppeling slipte heftig dus niet echt gas kunnen geven. De Toyo's hadden trouwens ook geen grip en toen het wat opdroogde slipte de koppeling zo heftig dat ik geen vermogen kon overbrengen. Bleek een oliekering van de bak iets te lekken, dat kon niet meer vervangen worden voor de uursrace, dus roeien met de riemen die je hebt. Rustig aan doen en je rondjes rijden om informatie te verzamelen. Kon helaas nergens een vuist maken en niet eens in de 6de versnelling kunnen komen. Banden waren ook niet gesleten na 1 uur ! Uiteindelijk nog straf gekregen tijdens de pitstop, 30 seconden, de zwaarste straf die is vergeven, zelfs zwaarder dan inhalen onder dubbel geel, waarschijnlijk voor het openen van de deur tijdens tanken. Was enkel open en direct dicht zonder wat te doen. Toch nog 22ste geworden maar terug gezet naar 32 ivm straf. Vond trouwens het gehele arbitraire gedoe wat ver gezocht. Fouten die zij zelf maken worden weg gemoffeld maar o wee als je als niets zeggende rijder wat uithaalt. Ik vond trouwens dat bij de start van de uursrace bij de Tarzan de troep eerst van de baan had mogen worden gehaald voordat je van start gaat. Bij de eerste ronde waarbij iedereen boven op elkaar zit krijg je dan een wolk van zand en grint wat best tot schrik reactie kan leiden en gebarste voorruiten.
Maar al met al blij dat de 147 3.2V6 gereden heeft en het gevoel geeft dat het concept klopt. Nu puntjes op de “i” zetten en op naar het volgende evenement of hopelijk tussendoor nog wat gaan testen.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 25, 2014 12:42

Ik heb de pitstops van boven bekeken, en ik moet zeggen dat het bij de meesten een zooitje was (niet bij allemaal hoor..). Rijders die niet goed kijken naar aanwijzingen pitcrew waar ze moeten stoppen, rijders die niet goed opletten op crew die de tijd in de gaten houdt maar al willen gaan rijden, maar ook crew die niet goed signaleert naar rijder wanneer hij weg kan, de belangrijkste dingen die mij opvielen.
Ook bij teams waar ik anders had verwacht...

Er vielen einde race een paar auto's stil, brandstoftekort wellicht ? waren wagens die tot dan als een speer gingen en als een uurwerkje liepen.

Terug naar “Racen - Algemeen”