Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

za apr 05, 2008 20:25

Op de site staat een zeer mooie foto. JE ziet de alfa er met lichtrode remschijven vooraan.
check it out :shock:
Die was mij ook al opgevallen ! :idea: in Holland noemen ze dat oranje :lol:
Nu nog de brembo klauwen in alfa rood...
Los gekregen van pro fotografen :lol: DIe hadden ook een voorstel voor foto's op grotte events zoals 10 uur enz maar zullen het daar later wel eens over hebben.
Blijft wel een mooie foto vind ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kdh039
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 19:37
Locatie: Temse (B)
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

za apr 05, 2008 20:33

Jullie v6 motor, is dit een standaard 24v ? of nieuwgegoten motor???

Ciao Kristof
Std. V6, enkel geblueprint, Carbon airbox, 45mm kelken ipv 42mm en Supersprint spruitstuk .
Nieuwgegoten... dat kost centen en die hebben we veel te weinig we mogen blij zijn als we uit de kosten geraken dit jaar, de verplichte aanschaf van Dunlops (terwijl we Pirelli's zat hadden) en 't hogere inschrijfgeld zit er voor veel tussen, maar de organisatie DSMEC is wel top !
Kelken? je bedoeld de inlaatverlengers tussen kop en collector? of rijden jullie op Trotthle Bodies?

En die Pirelli's? die staan toevallig dan niet te koop? (althans bij goede maat)

ciao kristof
www.everyoneweb.be/DMmotorsport

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

za apr 05, 2008 20:58

Ik denk dat die pirelli's allemaal de deur uit zijn. Kijk eens hier http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 8&start=90
geen throttle bodie Hij krijgt zijn lucht gewoon via een carbonluchtfilter met daar achter de luchtmassa meter.
Kelken zijn die glimmende zillver stuk ( bij ons 6 = 6 cilinder)
Bij ons zijn ze groter omdat je dan meer lucht binnenkrijgt. 8)
Afbeelding

Filmpje van mezelf met de motor erop dan zie je het : http://www.garagetv.be/video-galerij/gu ... _wmvA.aspx
Afbeelding

Gebruikersavatar
kdh039
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 19:37
Locatie: Temse (B)
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

zo apr 06, 2008 09:58

JA dat dacht ik al. De inlaatkanaaltjes die jullie gebruiken zijn die van een QV 164... als ik me niet vergis.
Maar mss weten jullie het of niet, maar het geval van een collectoe, en 1 gasklep zoals jullie rijden heb je 3 lange en 3 korte inlaatbuizen. Het voordeel is dan (op de baan toen) dat je 3cilinders hebt die koppel leveren en 3 die vermogen leveren zeg maar. Nu voor circuit kan je best 6 gelijke gaan gebruiken. Je kan mss opteren om er zelf eentje te maken..... wij hebben het enige tijd geleden voor een GTV 3.0 24v; en hij had 10 nm minder maar wel 7-en-nog-wat pktjes erbij... wat toch wel leuk is als je secramentsheuvel of eits dergelijks voorbij bent... ;)

In ieder geval leuk dat jullie deelnemen met een alfa! Want ik ken die clio's, en ken dan ook de man die ze klaar zet, maar met verloop van tijd denk ik wel dat jullie alfa(mits het budget uiteraard) moet competitief zijn om de clio's te kloppe!

ciao kristof

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

zo apr 06, 2008 17:27

3 lange 3korte? Ik denk dat ze bij ons evenlang zijn. Zou best kunnen wat je zegt hoor.

Die clio's zijn inderdaad snel maar dan heb je de minie's nog niet gezien. Die vliegen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kdh039
Member
Member
Berichten: 152
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 19:37
Locatie: Temse (B)
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

zo apr 06, 2008 19:46

Als het de collector is zoals je liet zien op de foto hierboven, heb je inderdaad 3 korte en 3 lange.
En die mini's zijn 'snel', maar de clio's draaide des tijds nog veel sneller, toen ze nieuw waren, en toen er profs op zaten.
Dit zelfde geld voor de Formula 16's. Ik had een optie om er 2 te kopen, maar het verschil van toen Verdonck en D'ambrosio, en ik zelf erop zaten, is 12 seconden. En als ze dan al eens rijden op francorchamps rijden ze ze nog total loss ook....

In ieder geval succes met de v6!

ciao kristof

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

ma apr 07, 2008 09:23

Na een lektest bij Timmermans gaat de kop er vanavond weer af ; we hopen dat e.e.a. beperkt blijft tot een weerom versprongen pulley van de distributie, anders zijn't de kleppen en dan wordt't zeer krap tegen 11-4 . :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

ma apr 07, 2008 10:16

pulley? je bedoelt een poelie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

ma apr 07, 2008 11:41

pulley? je bedoelt een poelie?
Idd. poelie is afgeleid van't Engels Pulley ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

ma apr 07, 2008 16:40

JA dat dacht ik al. De inlaatkanaaltjes die jullie gebruiken zijn die van een QV 164... als ik me niet vergis.
Maar mss weten jullie het of niet, maar het geval van een collectoe, en 1 gasklep zoals jullie rijden heb je 3 lange en 3 korte inlaatbuizen. Het voordeel is dan (op de baan toen) dat je 3cilinders hebt die koppel leveren en 3 die vermogen leveren zeg maar. Nu voor circuit kan je best 6 gelijke gaan gebruiken. Je kan mss opteren om er zelf eentje te maken..... wij hebben het enige tijd geleden voor een GTV 3.0 24v; en hij had 10 nm minder maar wel 7-en-nog-wat pktjes erbij... wat toch wel leuk is als je secramentsheuvel of eits dergelijks voorbij bent... ;)

In ieder geval leuk dat jullie deelnemen met een alfa! Want ik ken die clio's, en ken dan ook de man die ze klaar zet, maar met verloop van tijd denk ik wel dat jullie alfa(mits het budget uiteraard) moet competitief zijn om de clio's te kloppe!

ciao kristof
In ieder geval de 45mm kanalen passen naadloos op de collector terwijl de std. 42mm buizen... 3mm speling hadden (straf hè af fabriek NB) . Nu gaan wij liever voor wat koppel in endurance dan voor de pk's en de hoge toerentallen want wij houden ook rekening met't verbruik : we komen er met minder dan 30Lit per uur uit wat maakt dat we 3u races met onze 100Lit tank probleemloos vol maken zonder aan de (taffel)pomp te moeten passeren . We zijn al aan't rekenen of we de 500km (ca. 3u45min) met 1 tank gaan rondkomen en zo de concurrentie minuten aansmeren aan de pomp (30 Liter = ca 2 min = 120 seconden, 60 Liter = 4 min = 240 seconden da's 240 ronden 1 seconde winst...) . Met 10pk extra en vb. 10 Liter extra per uur = tank leeg na 2,5u ... reken maar) . 1x Pacecar of code 60 kunnen we ook op zuinig rijden, dat kan niet met'n motor die enkel op hoge toeren rendeert...
Budget is er niet, het beestje draait al 10jaar mee en centen voor een nieuwe zijn er niet, die Clio's zijn sprinters met sequentiele bak e.d. dus op snelheid halen we't niet dus speculeren we op lange adem : ook met bandenslijtage zitten we prima (Dat was toch zo met de Pirelli's en de Dunlops vallen beter mee dan gevreesd) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

ma apr 07, 2008 16:52

hmm in spa verbruikt de auto toch lekker hoor. Weet je nog vorigjaar toen we stukken hadden? Toen hebben we maar 2 uur intotaal gereden. En 85 l erdoorgejaagd. Daar hadden we deze keer rekening bij gehouden en getankt in spa. Anders waern we naar mijn mening zeker zonder benzine gevallen.
Hoeveel zat er nu nog in de tank?
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

di apr 08, 2008 13:18

Verbruik in Spa deze keer kan geen waardemeter zijn : distributieriem zat verkeerd(gevolg nog van sortie tijdens 10u : grind ertussen...) en daardoor zijn er toch enkele kleppen krom... het hoeft geen betoog dat je hierop moeilijk kan voortgaan .
De reden dat hij tijdens 10u niet boven 5.000rpm kwam zou dus wel eens daar kunnen liggen en niet bij de luchtdebietmeters .
Kristof & Niels hebben samen met de Timmermanskes de koppen eraf gehaald : die liggen nu al bij 'n revisiebedrijf (Maes via Flipke Peeters) en daar gaan ze ons voor 15u weten zeggen hoeveel kleppen krom zijn en vervangen dienen te worden zodat we ze bij Alfa kunnen bestellen om morgenmiddag te hebben .

Het komt weer allemaal OK, maar 't staat geschreven dat 'n relaxte aanloop ons niet gegund is :wink:

De beste waardemeter qua verbruik was de 10u in 2004 : toen is er telkens na 3u15min 80 Liter bijgetankt . In 2005 was dat ook zo maar toen kreeg de tank de laatste 40Lit(toen nog 120Lit. tank) niet opgepompt en dat'm nu z'n 100Liter eruit krijgt dat weten we hè (remember 101,75 Lit 10u 2007... :wink: ) .

Nu alle puzzelstukjes op hun plaats vallen worden er 'n paar dingen duidelijk ; tot aan het uitstapje door de grindbak in de 10u draaide de 156 prima : getuige de 1'58 van Franky, na de uitstap ben ik toen voor't eerst ingestapt en heb nog 1u gereden waarvan 45min 100% droog, maar eerst met weinig en dan zonder servo van de 1e moment was't niet mogelijk om boven 5.000rpm te gaan ... Dat ik met 140pk zonder servo nog 2.04 reed mag dan ook 'n half mirakel genoemd worden, maar de pech is dat Jef noch Franky nadien in dezelfde omstandigheden als voor de uitstap door de grindbak reden want na 'n uur pakte Franky van mij over gelukkig op regenbanden in de regen want op droog zonder servo waren m'n armpkes op 'n half uur volledig leeggepompt . Dat wil dus ook zeggen wat we nadien in de regen gepresteerd hebben zonder servo met 140pk en 5.000rpm is nu nog straffer achteraf bekeken ... :shock:

De vooruitzichten zijn mooi als we weer dik over de 200pk gaan hebben ! Wat Jan(3.06), Jef & Sam(3.10) in Spa gepresteerd hebben is dus ook niet gering !

Misschien is Jan zaterdag toch niet vrij ; dan rijdt Franky zaterdag (die kan dan weer vrijdag niet) wat wel maakt dat we vanuit de pitlane moeten starten maar dat is niet zo'n ramp : het weer wordt erg wisselvallig ; in dat geval kunnen ze tot't laatste wachten om te zien welke banden (dry of wet) de beste optie zijn .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

di apr 08, 2008 15:05

De diagnose :

6kleppen (inlaat) krom ;
24 hoedjes : komen mee met pakkingsset
2x klepveer + schotel ;
helicoil is al gezet, overige kleppen zijn al gerodeerd
Alles zou er morgenmiddag moeten zijn en morgenavond klaar en dan monteren
en afstemmen .

Zo rap krijgen ze ons er niet onder ; tenminste als er morgen niks in BO staat ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BOR
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 706
Lid geworden op: di aug 08, 2006 17:22
Locatie: Antwerpen

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

wo apr 09, 2008 10:03

@Bugalfa: veel succes gasten, ik kom alvast supporteren de zaterdag !
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

zwoemba

RE: 156 2.5V6 Racer in 2008 DSMEC EnduranceCup !

wo apr 09, 2008 10:27

Alvast veel succes voor komend weekend !!

Bij de 24 uren zijn we er normaal ook terug bij :D

Terug naar “Racen - Algemeen”