Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 19:57

Heb dat overigens meer als extra trainingstijd beschouwd en daardoor was het erg leerzaam.
Het is zeer verstandig om tussen de races door xtra tijd te plannen voor testen/trainen. Je kunt kijken wat de aangebrachte wijzigingen voor effect hebben en of er nog onderdelen afvallen. Dat is ook de reden waarom ik het hele jaar weinig technische problemen had. Als er al wat vanaf viel, was dat tijdens de testdagen. Nog belangrijker is het dat wanneer je veel kilometers maakt in je auto, je meer vertrouwen in je auto krijgt en derhalve sneller en constanter je rondjes kunt draaien. Een en ander hangt wel af van je voorbereiding. Goed sleutelwerk voor het seizoen is uiterst belangrijk. Je basis is op orde en je kunt je dan op ontwikkeling van de auto en van jezelf richten. Je snapt ook wel dat als je geplaagd wordt door technische problemen je geen tijd overhoudt voor ontwikkeling en traning.

Ik ben niet bekend met de dagen van RSZ. De rijtijd per stint lijkt wat aan de korte kant. Ikzelf heb alrijd getraind bij de vijverbergtrofee. Je hebt daar zo'n vier á vijf uur baantijd aan één stuk, hetgeen je de mogelijkheid geeft ritme te krijgen en vertrouwen in auto op te bouwen. En als je weet wat de auto doet kun je wijzigingen ook beter aanvoelen. Succes man en dank voor je compliment
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 20:01

he Mark,
gefeliciteerd en bedankt voor de tip, ik ben op zo'n daggie altijd maar bezig om alle zooi die eraf is gevallen weer op orde te brengen, ga ik volgend seizoen ook anders doen!
gr

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma okt 08, 2007 20:06

ik ben op zo'n daggie altijd maar bezig om alle zooi die eraf is gevallen weer op orde te brengen
Misschien wat minder "zooi" monteren? Wat er niet opzit valt er ook niet vanaf :D :wink:
www.squadra-italia.nl

(Metallica - Fuel)

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma okt 08, 2007 20:16

De kans bestaat dat ik volgend jaar elders ga rijden. Zoals ik wel vaker heb geroepen tegen onder andere Bart-Jan wil ik graag binnen de klasse blijven rijden, maar dan heb ik wel wat competitie nodig. Dus michel, niet naar de challenge maar stop nog wat euro's in die enorm gave 75 en Ed zorg dat je nog wat secondes uit je auto haalt. Wellciht aangevuld met mensen die nu nog aan het sleutelen zijn en huidge rijders die van de winter de schuur weer induiken, hebben een gevuld en competetief veld. Ik zal het forum hierom ook in de gaten blijven houden.
Wordt aan gewerkt en nieuwe plannen worden gesmeed voor volgend jaar.. :driving:
Leuk verslag ook trouwens!

Hoop dat ik komend jaar wat weerstand kan gaan bieden met mijn compressor-75!!
Zag er allemaal wel strak uit weer zondag!

Andretti Molletti

ma okt 08, 2007 21:31

een geoefend en getraind lichaam is het begin van succes in de racerij 8)
Vandáár het succes bij de Volvodames..nu snap ik 'm :wink:
Ze konden niet om me heen :lol:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma okt 08, 2007 21:45

Ik denk dat er een groot verschil zit in de twee75 V6'en, die van Mark en mijzelf.
Dat verschil zit hem in het onderstel, de remmen en de banden. Dat zijn niet de geringste. Niet alleen qua investering en qua essentie, maar vooral voor het resultaat.

Met nieuwe banden rijdt je 1 a 2 seconden sowieso sneller, vergeleken met een oude versleten set.
Het onderstel dient stug, stijf en laag te zijn. Uniballed het liefst, maar geen noodzaak. Met een dergelijk onderstel (JS Racing/ Intrax HSA o.a.) ben je echt (enkele seconden) stukken sneller.
Wellicht had ik nieuwe bandjes moeten monteren, dan had ik Mark op zijn minst bijgehouden. De remmen bleken uiteindelijk oké te zijn, ik was gewoon te bang het juiste rempunt te vinden.

Dus, dat we je weerstand kunnen bieden, dat zit wel snor Mark ;) . Ik zou zeggen V6 versus V6: 1-0 ??? ;)

Mijns inziens is dat de formule tot een succesvolle racewagen: investering in een perfect onderstel en dito remmen. De remmen moet ik sowieso nu toch aanpakken, dan toch ook maar een...? :-k

Zonder dollen: ik denk dat ik te veel vasthoud aan het principe dat je elke investering moet kunnen terugverdienen, het liefst geheel dan niet meer...... Racen betekend eigenlijk heel simpel: geld verbranden. Geld verbranden heeft niets meer met investeren te maken. Desinvesteren heet dat. Dat moet ik me vooral nog eigen maken. Als je elke euro maar een keer kan uitgeven, wil je nog wel eens het onderste uit het bestaande (lees: standaard KONI en standaard remmen) halen. Aangezien meerdere van ons zo denken, heb je daar dan ook respect en begrip voor. Daarom is het ook zo leuk denk ik. Iedereen weet ook wat het kost en daarom helpt iedereen elkaar, waardoor "dat" sfeertje ontstaat. En "dat" is erg hartverwarmend, verslavend en uniek. "Dat" is ook onbetaalbaar ....

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 08, 2007 22:53

Mijns inziens is dat de formule tot een succesvolle racewagen: investering in een perfect onderstel en dito remmen.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik een Intrax onderstel en gegroefde schijven, Ferodo blokken en een drukverdeler. Motor etc verder standaard want dat is relatief onbetaalbaar om die serieus te tunen.. Banden is ook een bealngrijk iets maar een setje nieuwe slicks...eeeeh slik..:shock:
ik denk dat ik te veel vasthoud aan het principe dat je elke investering moet kunnen terugverdienen, het liefst geheel dan niet meer...... Racen betekend eigenlijk heel simpel: geld verbranden. Geld verbranden heeft niets meer met investeren te maken. Desinvesteren heet dat.
:D Net alsof ik mezelf hoor denken. In het begin hield ik de kosten bij. 'Zodat het dan een beetje overzichtelijk en in de hand te houden was'. Yeah right.
Ook al bewaar ik nog steeds de facturen etc, ik vermijd er naar te kijken. Ach ja, geld moet rollen. Dus dan maar op het circuit.

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

di okt 09, 2007 09:09

Dus, dat we je weerstand kunnen bieden, dat zit wel snor Mark ;) . Ik zou zeggen V6 versus V6: 1-0 ??? ;)

Mijns inziens is dat de formule tot een succesvolle racewagen: investering in een perfect onderstel en dito remmen. De remmen moet ik sowieso nu toch aanpakken, dan toch ook maar een...? :-k
Laat ik mij daar nu net het hele seizoen op gericht hebben. Perfectioneren van het onderstel op mijn rijstijl. Remmerij is overigens net zo standaard als bij jou en ik werk met een remdruk verdeler. Die is overigens elke euro waard! De remmen moeten bij mij echt aangepakt want ik was na race 1 50% van mijn nieuwe achterremblokken kwijt en ik merk gewoon dat ik kan trappen wat ik wil maar vertragen gaat gewoon niet harder. Ergo: meer capaciteit :twisted:

En voor wat betreft Return On Investment: bij racen heet dat LOI: Losses On Investment :wink: van alle euro's die je in je auto stopt zie je wellicht de helft terug bij een eventuele verkoop. Nee, Racen is voor de lol en kost gewoon geld. Je krijgt er een hoop plezier voor terug, zeker in een klasse waar kameraadschap en elkaar helpen voorop staat.

Jouw opmerking over het bieden van weerstand aan mij klopt. Per slot van rekening pak je pole en heb je in race 2 toch een snelste ronde van 2:07 laten noteren.
www.squadra-italia.nl

(Metallica - Fuel)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 10, 2007 01:33

mn broertje was er ook vandaag (ik geloof met een 360 rijder), volgens hem reden er 155's rond maar ik kreeg foto's van Giulia's :?

Hij had er iig van genote,vroeg me af of er idd 155's hadden gereden? K baalde wel dat ik zelf niet kon komen, helaas is t een beetje duur om ff op n neer te vliegen
Hoi Rob,

Je moet je broertje nog ff opvoeden in herkennen van alfa's. :wink: Er reden geen 155's rond.

Mzzl,
DJ
Hij zou t toch moeten weten, hij heeft een jaar lang 2x per week er een uur in gezeten. En vaak zat voorbij zien komen (we werkten bij tzelfde bedrijf, woonde beide in Utrecht en werkten meestal op dezelfde projecten, met zijn Suzuki Alto moest hij alleen 2x eerder weg :P )

ik zal trouwens de foto's van een witte Juul en een rode GTV ff uploaden morgen, net als een ondefinieerbaar filmpje, maar misshien dat iemand zichzelf nog herkent, ik krijg nog meer foto's.

Als ik weer terug ben in NL mn vriendin overtuigen dat we ook mee moeten gaan doen denk ik, t ziet er veel te gezellig uit om het te laten.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 10, 2007 14:47

Andretti Molletti

wo okt 10, 2007 21:21

he Mark,
gefeliciteerd en bedankt voor de tip, ik ben op zo'n daggie altijd maar bezig om alle zooi die eraf is gevallen weer op orde te brengen, ga ik volgend seizoen ook anders doen!
gr
Die lucht uit je slicks is er ook afgevallen :lol:

Geert en Pieter weer geweldig leuk die filmpjes :thumbs:

jammer dat het volgende week niet weer is...kmis het nu al :cry:

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 10, 2007 22:56

kmis het nu al :cry:
Same here.. :evil: :D

_Pieter_
Guru
Guru

ma okt 15, 2007 16:01

Nieuwe prachtige plaatjes van prachtig italiaans raceblik geschoten door mijn broer.
Ook te bestellen in high res!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Pieter

PS heb nu al weer zin om te racen, waarom nou een winterstop?? :D
SCARB # 4710

aso69
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 15, 2007 17:25

der reed nog een Giulia Super, een rooie , daar geen foto's van? of iemand nog gefilmd?

Terug naar “Racen - Algemeen”