ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: geforceerde remkoeling achter op je transaxle

vr apr 25, 2008 15:17

Koeler met pomp? Dat is natuurlijk de echte oplossing.
Op je achterremschijven?? :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: geforceerde remkoeling achter op je transaxle

vr apr 25, 2008 16:26

geen!!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

delahayenator

vr apr 25, 2008 19:42

misschien een idee om een luchthapper onder je dorpel te hangen zodat ie rijwind vangt,met slang naar de remmerij. Als je m vlak voor het achterwiel hangt kan de slang tussen de triangel door. kan je met standaard wasdroger gevelafvoer nog wel fabrieken denk ik. dat zijn van die platte rechthoekige dingen die verlopen naar rond. daar kan de slang weer aan vast. slang dianmeter is een centimeter of 14 en de rechthoekige opening is ongeveer 5 bij 20 cm. Kan je waarschijnlijk wel in de zijskirt fabrieken. Ik heb dit nog nooit gezien, maar onder mn alfetta zou het passen ondanks dat ie behoorlijk laag is, en de slang is wel tussen de achteras door te flexen. maar ff met paint iets getekend bij gebrek aan een foto
Afbeelding
Het is eigenlijk te simpel, ik zie vast iets over het hoofd waarom het toch niet kan

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 25, 2008 19:55

Euh, bodemvrijheid misschien?

Afbeelding

Voor mij zou het niet werken, misschien voor auto's die alleen op het circuit komen wel, maar die moeten ook nog op en af een trailer rijden...

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 25, 2008 23:16

Heel mooi allemaal, maar ik heb op mijn GTV nog nergens last van gehad qua oververhitten van de remmen in de races die ik gereden heb. De bak wordt wel warm, maar dat hoort erbij. Ook rijden met std remblokken achter ging meer dan prima.

Je krijgt m.i. pas problemen als je dmv een remdrukverdeler meer gaat remmen achter dan oorspronkelijk de bedoeling is, en echt 30 minuten met het mes tussen je tanden aan het sturen bent. (Een race dus)

Beste oplossing om lucht erlangs te krijgen is om je TS tank te vervangen met een V6 exemplaar en je reservewielbak te offeren. Klein hapje uit je achterbumper en voila. Luchtslangetjes zijn mijns inziens totale onzin, pure tijdverspilling.

Volgende stap zijn de bekende geventileerde achterschijven. Kan je het niet laten om te gaan hobbyen, zet dan direct de remmen op de wielen en klaar is klara.

Voordat je remmen te heet worden is het vet in je TS aandrijfassen al 6x overgekookt (daarom heb ik ook V6 assen)

Groeten, Pieter
Pieter, al eens op Zolder gereden....? Daar gaan ze zeker weten over de rooie... :(
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

delahayenator

za apr 26, 2008 09:45

Euh, bodemvrijheid misschien?
Voor mij zou het niet werken, misschien voor auto's die alleen op het circuit komen wel, maar die moeten ook nog op en af een trailer rijden...
Buiten de vraag of het uberhaupt zin heeft om er slangen naar toe te leggen, zou bodemvrijheid(daar had ik wel aan gedacht :wink:), zeker bij trailer op en af rijden niet echt een probleem zijn als je dit vlak voor het achterwiel monteert. Het is wel een mooie stenenhapper als je de grindbak ingaat, maarja dat moet je ook niet doen he :lol:
mooie 75 heb je daar, zou ik helemaal niks aan zagen, knippen of vastplakken, alleen rijden en poetsen :P

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

za apr 26, 2008 11:11

Luchtinlaten in de deuren in combinatie met een goede 'diffusor' achter moet genoeg werken hoor! Achter de auto is er een flinke onderdruk, hierdoor wordt de lucht rond de remmen (die o.a. uit de deuren komt) weggezogen; et voila: koeling!
Als je een vlakke bodem hebt (geen tank en wielbak) en een stuk van de bumber eruit kom je al een heel eind.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za apr 26, 2008 22:14

mooie 75 heb je daar, zou ik helemaal niks aan zagen, knippen of vastplakken, alleen rijden en poetsen :P
Thanx! Hij heeft wel wat gebruiksspoortjes hoor... maarja dat komt ervan, als ie al een jaar of 5 weleens het circuit ziet...

Heb bij mijn vorige 75 luchthappers gemaakt in de bodem, net achter de voorstoelen waar de bodem schuin omlaag loopt en daar slangen vanaf naar de remmen laten lopen. Toen had ik ook weleens remproblemen, ook op Zolder. Bij deze zwarte heb ik alleen slangen naar de voorremmen en eigenlijk nooit last van de remmetjes. Heb hier trouwens wel een instelbare remkrachtverdeler op zitten, die extra remkracht op de achterremmen geeft tov origineel.

_Pieter_
Guru
Guru

di apr 29, 2008 17:12

Bij deze zwarte heb ik alleen slangen naar de voorremmen en eigenlijk nooit last van de remmetjes. Heb hier trouwens wel een instelbare remkrachtverdeler op zitten, die extra remkracht op de achterremmen geeft tov origineel.
P'cies, gewoon origineel houden, je remvloeistof elke race verversen en gaan met die banaan. Laat die trackdaysjongens hun tijd maar verdoen met luchtslangen, gaan wij lekker racen :lol:

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Lemans
Member
Member

ma jun 09, 2008 10:16

Ik weet niet of het een optie is maar ik heb 75 TS achteras uitgerust met een stel voorremmen van hetzelfde type.
Bij het originele remsysyteem stuurt men veel te weinig remkracht naar de achtertrein. De geventileerde schijven heb ik naar buiten
gebracht en zitten nu in de velgen. Een kleine en goedkope remdrukbegrenzer is wel nodig om de boel wat af te regelen.
We hebben aan verschillende sprintkoersen deelgenomen en de verder quasi originele wagen draaide 2.04 op Zolder.
Uitmuntende prestatie.....

Terug naar “Racen - Technisch”