De binnenkant van de velg op de foto heeft nogal wat "sporen" zoals groeven, gepolijste plekken en strepen van een viltstift. Zijn die meerdelige velgen ooit uit elkaar gehaald, gericht en weer in elkaar gezet o.i.d.? Dan is het ook belangrijk of het allemaal weer luchtdicht gemonteerd is?
Goede observering. Zal best dat de 3 delen uit elkaar zijn geweest en weer luchtdicht gemonteerd maar volgens mij zijn er onoorbare dingen gebeurd met de binnenhelften, wellicht verbreed of gerepareerd wat uit den boze is bij velghelften van 3 delige velgen aangezien deze gemaakt worden door "spinnen" waarbij een heel ander kwaliteit alu gebruikt word als bij gegoten velgen, dunner maar harder. Lassen of andere reparaties daar aan zijn eigenlijk ontoelaatbaar omdat brosheid/haarscheuren ontstaan. Zeker voor een racer ontoelaatbaar, net als het ontbreken van een "hump" trouwens. Bij drukverlies van de band kan die zomaar van de velg lopen met name in bochten met plotselinge volledige leegloop tot gevolg.
Er zijn diverse bedrijven vooral in Duitsland die velghelften naar spec kunnen maken zoals breedte, aantal gaten voor boutjes en steekcirkel voor de boutjes, velg diameter (15,16,17 etc) maar dat kost vanaf 150 per velghelft. Als het een bekend merk velg is zijn er wellicht 2e hands velghelften in goede staat te vinden op (de duitse) ebay.