Mijn vraag nu is of dit ontbreken nadelige gevolgen kan hebben als ik deze velgen/ringen gebruik op circuit of is het aan te raden dat ik deze vervang door exemplaren waar deze bult wel op zit ?
![Afbeelding](http://foto.arcor-online.net/palb/alben/15/620615/3534313937633663.jpg)
Sorry , had in technisch moeten staan natuurlijk
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Goede observering. Zal best dat de 3 delen uit elkaar zijn geweest en weer luchtdicht gemonteerd maar volgens mij zijn er onoorbare dingen gebeurd met de binnenhelften, wellicht verbreed of gerepareerd wat uit den boze is bij velghelften van 3 delige velgen aangezien deze gemaakt worden door "spinnen" waarbij een heel ander kwaliteit alu gebruikt word als bij gegoten velgen, dunner maar harder. Lassen of andere reparaties daar aan zijn eigenlijk ontoelaatbaar omdat brosheid/haarscheuren ontstaan. Zeker voor een racer ontoelaatbaar, net als het ontbreken van een "hump" trouwens. Bij drukverlies van de band kan die zomaar van de velg lopen met name in bochten met plotselinge volledige leegloop tot gevolg.De binnenkant van de velg op de foto heeft nogal wat "sporen" zoals groeven, gepolijste plekken en strepen van een viltstift. Zijn die meerdelige velgen ooit uit elkaar gehaald, gericht en weer in elkaar gezet o.i.d.? Dan is het ook belangrijk of het allemaal weer luchtdicht gemonteerd is?
jaja, Graku in 13 inch heb ik ook een tijdje naar gezocht maar of veel te duur of veel te slecht en toch duur. M.a.w. wel een begerig setje. 20 gaats is veel minder dan de populaire BBS RS 15 inch. Ik vrees dat je niet voor weinig goede gebruikte velghelften kan vinden, nieuw laten maken vanaf 150 euro per velghelft is mogelijk (ik heb een paar adressen evt) maar ja 4x150 of zelfs 8x is een hoop geld. Dat gezegd hebbende,voor sommige vintage 3 delige velgen in goede gereviseerde staat wordt gewoon 1500 tot 3000 euro voor een set gevraagd.Buitenringen (2'') zijn niet breed genoeg , velgen zijn trouwens van Nederlandse makelij ........ GRAKU .
Binnendiameter van de ringen is 285mm en is 20 gaats .
Binnen en buitenringen zijn in het verleden aan de paskanten ook al eens ''behandelt'' met een schuurschijf , centers zijn wel netjes en recht .
BBS e50 werd genoemd als mogelijk compatibel .