Bij het zoeken naar "een" juiste settup is het van belang dat de veranderingen die je doorvoert ook goed voelbaar zijn.
Wil je wat meer openspoor testen dan doe je dat met en paar graden extra, niet met een kwart-graadje. Wil je bandendrukken testen dan doe je dat
met een paar honderd gram. Wees echter niet verbaast als je wagen op enkele minuten tijd een ander rijgedrag vertoont..
Met de nieuwe minni's vertrokken we met amper 500 gr in de banden, daar kwam ongeveer 60 gr druk bij per minuut
en de wedstrijden duurden 25 min+1 ronde!
Het is dus van groot belang dat je je bandendruk in de gaten houdt.
Wat ook niet mag vergeten worden is dat de sporing bij bochtenwerk danig kan afwijken van de statisch gemeten sporing.
Het record ooit gemeten op een wagen was een verschil van 2 meter tussen de beide draaicircelcenters
Oorzaak is dikwijls dat bij een verlaagde wagen de stuurstangen niet meer parrallel lopen met het wegdek en dan krijg je
"bumpsteering" = bij toespoor een extra nerveus kontje in bochtwerk.
En dat onrustig rechtuitrijden..toch niet het moment om een boekje te lezen
Om een snelle wagen te bouwen komt het erop aan om alles in vraag te stellen...