Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di feb 17, 2015 12:07

OK, heren, dank voor de input, wordt erg gewaardeerd, dit is mn eerste race-projectje en als gezegd ben ik van huis uit geen techneut.
:thumbs:

Ga denk ik voor het H-profiel, met de bouten van de ophanging door de liggende strip heen.
Laat de H laseren en lassen op maat, kost de wereld niet.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

di feb 17, 2015 13:14

Je wint ook al veel met minmale gewicht toename door stuk strik op halve hoogte in originele U balk te lassen.
En vervolgens een strip om de U dicht te maken.
Bij voorkeur strip met geponste gaten, omgezette rand. Licht en sterk. Materiaal dikt 2 of 3mm. Originele U is 2mm dik dacht ik.

Gr
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

di feb 17, 2015 13:16

Overigens is het zeker een goed idee om "iets" te doen ter bescherming van je uitlaatbochten.

Gr
DJ

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo feb 18, 2015 00:05

Met een koker kan je ook de torsie stijfheid wat verhogen denk ik. Moet je hem wel afsluiten aan de uiteinden door een plaatje in te lassen, en beter nog de koker door te halen en meerdere plaatjes er tussen lassen. Een koker die afgedicht is, is veel torsie stijver, en hoe dichter de afdichtingen op elkaar zitten, hoe hoger de torsiestijfheid.

Dus ik zou denk ik voor een koker gaan.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo feb 18, 2015 10:11

Met een koker kan je ook de torsie stijfheid wat verhogen denk ik. Moet je hem wel afsluiten aan de uiteinden door een plaatje in te lassen, en beter nog de koker door te halen en meerdere plaatjes er tussen lassen. Een koker die afgedicht is, is veel torsie stijver, en hoe dichter de afdichtingen op elkaar zitten, hoe hoger de torsiestijfheid.

Dus ik zou denk ik voor een koker gaan.
oke even terug naar de basis, de optredende krachten en hun richting.
Waarmee introduceer je torsie in de koker waar de onderste draagarm aan zit?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

do feb 19, 2015 13:14

Afbeelding

Afbeelding

Neem aan dat de plaat met de 2 "hobbels" voor de A-armbouten er ook uit moet?
Ik kan niet goed zien hoever hij doorloopt naar voren, en wil de koker liefst niet helemaal naar voren open maken.
Weet iemand hoever hij doorloopt?
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

do feb 19, 2015 18:06

Net ff staan te kijken, maar waarom niet het motorblok rechtstreeks, zonder rubber motorsteunen op het chassis schroeven?
Geeft ook veel extra stijfheid, en waarschijnlijk heb je minder last van het gewicht voorin als dat netjes "volgt".

Zag op het SSAR een TS die dit ook had.

Zou het veel trillingen/extra herrie geven?
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

do feb 19, 2015 21:25

Star bevestigen zou ik niet snel doen.. je moet dan in ieder geval de motor en cardanas in lijn leggen. Origineel ligt de motor namelijk scheef opzij in de auto en trekt hij rechter onder belasting. In de originele stand zijn je donuts van de cardanas zo gaar.

Trillingen worden ook niet meer gedempt en zo doorgegeven aan de koets die daardoor wel eens wil gaan scheuren..

De motor netjes in lijn leggen en dan nieuwe steunen maken met bv draagarmrubbers zou ik doen.lekker stug maar toch rubber.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr feb 20, 2015 16:09

Bij de ex gerardklaver nu theoromeo giulietta racer hangt de motor ook star in de koets.Bij stilstaand stationair draaien pleur je er zowat uit heb ik begrepen maar rijdend heb je er geen last van.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr feb 20, 2015 16:15

Denk dat het bij een V6 meer voordelen biedt dan bij een TS, omdat het blok een stuk zwaarder is.
Ligt die grote klomp alu lekker strak in plaats van op en neer te slingeren.
Bovendien trilt een V6 minder dan een 4 cil, dus minder nadelen.

Kom er maar in Maurizio :thumbs:
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr feb 20, 2015 22:02

Nou ben geen fan van star monteren, veel stugger rubber oke.
Gezien de trillingen, ook al netjes gebalanceerd, is echt vragen om vermoeiingsscheuren in de carrosserie.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Jacco.vd.Zaag
Full Member
Full Member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 11:56
Locatie: Kollum

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr feb 20, 2015 22:16

Misschien kun je wat maken van PU rubber?
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth - 1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0 - 1992 Alfa Romeo 164 2.0TS

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr feb 20, 2015 22:38

Draagarm rubbers zijn heerlijk stug en goedkoop... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

vr feb 20, 2015 22:42

Originele V6 motorsteunen zijn veel lager en groter dan TS steunen. Niks aan doen, nergens voor nodig.

Die originele stripjes en bussen zou ik ook lekker laten zitten in de U balk. Zitten er prima, heb je geen last van.
Koker in de U lassen en klaar.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

za feb 21, 2015 09:26

OK, duidelijk, geen goed plan.
Ga denk ik wel voor PU, maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Terug naar “Racen - Technisch”