Even voor de duidelijkheid: toen er vroeguh (ja,ja ik word al wat ouder) een 60 dagen kaart was mocht je max 60 willekeurige dagen per kalenderjaar van de auto gebruik maken. Je tekende die zelf per gereden dag aan op je kaart. Einde kalenderjaar stuurde je die op naar de belastingdienst en die keek dan achteraf of je op een bepaalde dag ergens gezien was en of je die dag ook op je kaart aangegeven had. Wat mij betreft mag die regeling terug komen.Toch vind ik die 60-dagen optie ook niet echt klinken. Uiteindelijk gaat het me er niet om dat ik dagelijks met welke auto dan ook wil rijden (dat is zelfs ook helemaal niet nodig), maar ik wil ook niet 60 dagen aaneengesloten.
Voorzichtig joechei? http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... mer__.htmlUit onverwachte hoek een motie waar de meerderheid van de Kamer achter schijnt te staan. De soep koelt al af.
Laat maar komen! En dan niet alleen voor old-timers. Veel 33/75 (bijv) rijders, rijden tegenwoordig ook nog maar een paar dagen per jaar met de auto...Even voor de duidelijkheid: toen er vroeguh (ja,ja ik word al wat ouder) een 60 dagen kaart was mocht je max 60 willekeurige dagen per kalenderjaar van de auto gebruik maken. Je tekende die zelf per gereden dag aan op je kaart. Einde kalenderjaar stuurde je die op naar de belastingdienst en die keek dan achteraf of je op een bepaalde dag ergens gezien was en of je die dag ook op je kaart aangegeven had. Wat mij betreft mag die regeling terug komen.Toch vind ik die 60-dagen optie ook niet echt klinken. Uiteindelijk gaat het me er niet om dat ik dagelijks met welke auto dan ook wil rijden (dat is zelfs ook helemaal niet nodig), maar ik wil ook niet 60 dagen aaneengesloten.
Snap ik ook... Was even aan het dromen en toen werd ik weer wakker in NL Gelukkig is de 33 niet zo zwaar en is dat niet het probleem om er niet mee te gaan rijdenik denk dat je blij mag zijn met deze handreiking
Ja maar goed, dat zeg ik dus. Als ik er een dagje met de Sud tussenuit wil terwijl de Sei bij huis staat, dan moet ik op dat moment zowel op de Sei als op de Sud een dag aftekenen. Als ik dat dan een paar keer zo doe gaat het natuurlijk erg hard met die 60 dagen.Even voor de duidelijkheid: toen er vroeguh (ja,ja ik word al wat ouder) een 60 dagen kaart was mocht je max 60 willekeurige dagen per kalenderjaar van de auto gebruik maken. Je tekende die zelf per gereden dag aan op je kaart. Einde kalenderjaar stuurde je die op naar de belastingdienst en die keek dan achteraf of je op een bepaalde dag ergens gezien was en of je die dag ook op je kaart aangegeven had. Wat mij betreft mag die regeling terug komen.Toch vind ik die 60-dagen optie ook niet echt klinken. Uiteindelijk gaat het me er niet om dat ik dagelijks met welke auto dan ook wil rijden (dat is zelfs ook helemaal niet nodig), maar ik wil ook niet 60 dagen aaneengesloten.
Niet als je per auto een 60-dagen kaart hebtJa maar goed, dat zeg ik dus. Als ik er een dagje met de Sud tussenuit wil terwijl de Sei bij huis staat, dan moet ik op dat moment zowel op de Sei als op de Sud een dag aftekenen. Als ik dat dan een paar keer zo doe gaat het natuurlijk erg hard met die 60 dagen.Even voor de duidelijkheid: toen er vroeguh (ja,ja ik word al wat ouder) een 60 dagen kaart was mocht je max 60 willekeurige dagen per kalenderjaar van de auto gebruik maken. Je tekende die zelf per gereden dag aan op je kaart. Einde kalenderjaar stuurde je die op naar de belastingdienst en die keek dan achteraf of je op een bepaalde dag ergens gezien was en of je die dag ook op je kaart aangegeven had. Wat mij betreft mag die regeling terug komen.Toch vind ik die 60-dagen optie ook niet echt klinken. Uiteindelijk gaat het me er niet om dat ik dagelijks met welke auto dan ook wil rijden (dat is zelfs ook helemaal niet nodig), maar ik wil ook niet 60 dagen aaneengesloten.
Het is idd wel precies de bedoeling om de dagelijkse belastingvrije rijders (oldtimers) in belasting betalende auto's te krijgen. Logisch gevolg toch? Zodat de èchte klassieker liefhebbers wel dat beetje belasting voordeel hebben om ons erfgoed op de weg te kunnen houden...het komt er dus op neer dat je , als je het hele jaar door goedkoop wil rijden, gewoon 365 / 60 is 6 oldtimers moet hebben...
leo