Die paar euro per maand voor een Sud kom ik wel overheen. Is alleen even afwachten hoe ze het gaan regelen, zelf geen actie ondernemen is automatisch 3 maanden schorsen en 1/4 tarief betalen en actie ondernemen om door te kunnen rijden en vol tarief betalen, of andersom naar dat zien we t.z.t. wel.Dan moet je de volle mep betalen is het toch.
Was dat een doelstelling dan? Dat had ik nog niet begrepen. Mijn indruk is dat instanties de regelingen vaak expres administratief ingewikkeld maken vooral om zichzelf in stand te houden. "Milieu" is een gouden argument om elke maatregel er zonder verder nadenken doorheen te drukken. En om een dubbeltje te kunnen besparen mag er dan ook best een kwartje worden uitgegeven (maar wel door een ander, bijvoorbeeld door de automobilist).dan moeten ze toch maar eens aangeven hoe ze dit precies administratief willen oplossen zonder <<........>> dat dit de betrokken diensten (RDW en Belastingdienst) meer kosten oplevert dan wat de minister hoopt te verdienen met deze "milieu"-maatregel.
Dat tarief van € 120 bij binnen het jaar opnieuw schorsen is alleen van toepassing bij auto's jonger dan 15 jaar.Ik denk dat dit nog wel eens een punt van discussie zou kunnen worden. Want als je om voor het maximumtarief van €120 per jaar in aanmerking te komen verplicht ook nog eens €24 moet betalen voor een schorsing, met daarbij de clausule dat als je binnen een jaar na ingang van de vorige schorsing opnieuw schorst dit €120 kost, dan moeten ze toch maar eens aangeven hoe ze dit precies administratief willen oplossen zonder de oldtimereigenaar meer dan dat toegezegde maximum van €120 te laten betalen en zonder dat dit de betrokken diensten (RDW en Belastingdienst) meer kosten oplevert dan wat de minister hoopt te verdienen met deze "milieu"-maatregel.
Pffff Twee keer kleine lettertjes in dezelfde tekst, waarbij de laatste kleine lettertjes weer een uitzondering op de eerste kleine lettertjes noemen. We maken het zo moeilijk mogelijk, want dan denkt tenminste iedereen dat we belangrijk werk doenDat tarief van € 120 bij binnen het jaar opnieuw schorsen is alleen van toepassing bij auto's jonger dan 15 jaar.Ik denk dat dit nog wel eens een punt van discussie zou kunnen worden. Want als je om voor het maximumtarief van €120 per jaar in aanmerking te komen verplicht ook nog eens €24 moet betalen voor een schorsing, met daarbij de clausule dat als je binnen een jaar na ingang van de vorige schorsing opnieuw schorst dit €120 kost, dan moeten ze toch maar eens aangeven hoe ze dit precies administratief willen oplossen zonder de oldtimereigenaar meer dan dat toegezegde maximum van €120 te laten betalen en zonder dat dit de betrokken diensten (RDW en Belastingdienst) meer kosten oplevert dan wat de minister hoopt te verdienen met deze "milieu"-maatregel.
Verder denk ik dat we er vanuit mogen gaan dat je in principe gewoon het normale tarief aan MRB betaalt en alleen voor het kwart-tarief in aanmerking komt als je zelf actie onderneemt. Dat laatste levert namelijk minder op voor de overheid.
Toch mooi een eenmalige 25% korting dan....
Rent hard weg om dekking te zoeken
Ben je socialistisch rekenmeester of zo?Toch mooi een eenmalige 25% korting dan....
Rent hard weg om dekking te zoeken