zo jun 12, 2005 22:23
Doe je best maar met een goede 33 vinden! Ik heb in 3 maand tijd heel wat 33-jes gezien en bereden. Veel met volledige historie, sommigen niet. Veel echt afgeragd. Totdat ik er 1 vond bij een particulier in Harderwijk. Een hele mooie strakke 1.7 IE. Iets verlaagd, 15" Ronal's eronder, OMP einddempertje. 3e eigenaar, volledige historie bekend en nieuwe APK. 7 jaar in bezit van een Alfa monteur geweest. Kat in het bakkie, dacht.... Helaas.. OP de terugweg naar huis bleek er een nokkenas versleten te zijn. Die vervangen (dure grap) inclusief alle riemen en spanrollen, pakkingen ed. Ging 2 maandjes goed, toen liep de motor in de soep. Ondertussen heb ik die auto hier nu al weer een maand of 3 doelloos voor de deur staan. Binnen kort gaat ze toch naar de sloop. Als zo'n 33 stil staat gaat het gewoon hard achteruit met de auto. De gaten vallen er bijna van zelf in!!
Zorg dus echt dat je heel erg goed uit je doppen kijkt als je zo'n auto wil kopen. Wees ook zelf handig in sleutelen. Zorg dat je altijd een borgringetje voor de versnellings pook in de auto hebt liggen;)
Ik zou zelf dolgraag weer een 33 willen hebben, maar dit gaat dan wel echt een hobby auto worden. Niet meer voor dagelijkse inzet, want ik durf het niet meer aan. Ik koop er ook pas weer 1 als ik er een goede stalling voor heb...
Als je het geld hebt, zou ik toch liever voor een 146 gaan dan een 33... Technisch gezien een stuk verfijnder en steviger.
Groetjes en suc6 met de zoektocht,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs