Hallo hier dan mijn duit in het zakje 3.1 en meer,zoals jullie kunnen lezen in het tuning topic van alfaheida is ondergetekende hier nauw bij betrokken ik doe namelijk veel sleutel werk voor Erwin .
De koppen daar worden inderdaad de koelkanalen iets dicht gelast dit is puur om de koppakking meer draagvlak en steun te geven,dit is /was omdat er lossen inserts gebruikt werden (lees ringen van koper of geperst staal) nu zijn er ook koppakkingen met de ring erin van Goetze (lees duur) maar erg goed .
Verder is het belangrijk dat het carter waar de bussen in komen op de juiste manier vergroot word om ruimte te maken voor de grotere bussen , moeilijkheid hierbij is dat het gietstuk of carter iets taps toeloopt naar beneden toe, hierdoor lijkt het of de nieuwe grotere bus genoeg ruimte heeft ,maar dit valt tegen let erop dat er minimaal drie mm ruimte rondom de bus is zodat er een gelijkmatige koelwaterstroom is ,dit voorkomt temp verschil op de verschillende hoogte in de bus.
Houdt ook rekening met de dekhoogte de bussen mogen max 0,02 boven het dek liggen mooiste is 0 , dit in tegenstelling t.o.v standaard,vermits men de juiste koppakking gebruikt dus die met losse ringen of de nieuwste Goetze.
Ik was tot voor kort ook een leek in de blokken kunde voor mij waren de v6 carters gelijk maar hier zit dus wel degelijk verschil in 155 is weer anders dan 164 en die is ook weer anders dan de drie liter uit de gtv 916 ooit zal ik het weten .
veel sucses voor degene die met zo'n project bezig is.
groet Didley