Gebruikersavatar
prosper
Full Member
Full Member
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 17:11

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:31

Maar eigenlijk zijn alle 90 rijders zulke individualisten en non-conformistische eigenwijze eikels..................dat elke vorm van samenwerking, structuur of regelmaat bij voorbaat mislukt is....... :wink:
=D> mee eens! :lol:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:32

Taaz, 90 bezitters mag dat ook :wink: ?

Grtz,fRank

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:37

Maar eigenlijk zijn alle 90 rijders zulke individualisten en non-conformistische eigenwijze eikels..................dat elke vorm van samenwerking, structuur of regelmaat bij voorbaat mislukt is....... :wink:
=D> mee eens! :lol:
Grappig , Manu voelde zich ook onmiddellijk aangesproken . :lol:

En ik stel mij kandidaat als Moederkloek om de kindjes zodanig op te voeden dat het wel lukt . :mrgreen:

En zonder zever : Mooi verwoord Taas . 2009 lijkt mij een mooi jaar om zoiets op te starten . Die 90 meet MOET er nu wel komen . :D

Waar ligt Trailer Trash City ergens ? :mrgreen:

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:39

Taaz, 90 bezitters mag dat ook :wink: ?

Grtz,fRank
Je vertelde me toch dat je 's nachts droomt van ritjes in de 90 ? :mrgreen:

Rijder dus . :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:42

Taaz, 90 bezitters mag dat ook :wink: ?

Grtz,fRank
Ja, ik vind het goed..............momenteel ben ik namelijk zeer meegaand, werk met alles en iedereen samen..............en ben ik dus alles behalve eigenwijs........ :D

Dus...........eh eigenlijk...............is een 90 bezitter toch iets anders dan een 90 rijder..........................
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
prosper
Full Member
Full Member
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 17:11

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 18:42

[quote

Waar ligt Trailer Trash City ergens ? :mrgreen:[/quote]

Vraag maar aan Zaagmans, die woont er...

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:07

Trailer Trash City


Betekent dat dat er ook 90's op een trailer mee mogen doen aan die meeting... Dat schept mogelijkheden... :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:08

Trailer Trash City


Betekent dat dat er ook 90's op een trailer mee mogen doen aan die meeting... Dat schept mogelijkheden... :wink:
Mits trashy enough... :wink: Oh nee... dat geldt alleen voor vrouwen... 8)
Waar ligt Trailer Trash City ergens ? :mrgreen:
52 graden 42'17.84 N
5 graden 17'27.56 E

to be precise... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:18

Trailer Trash City


Betekent dat dat er ook 90's op een trailer mee mogen doen aan die meeting... Dat schept mogelijkheden... :wink:
Als je jouw 90 op een trailer meeneemt vind ik eigenlijk dat hij dan ook maar in Trailer Trash City moet blijven........................:roll:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:32

Trailer Trash City


Betekent dat dat er ook 90's op een trailer mee mogen doen aan die meeting... Dat schept mogelijkheden... :wink:
Oprijwagencity dan maar? Breng ik mijne achterop de oprijer mee... :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:42

Nog een aantal observaties, opmerking, aanmerkingen, waarschuwingen...

In mijn ogen (maar dat is puur mijn mening) dient een register boven alles te registreren. Zoals Ome taas al zei (goh... waar zou ie dat van hebben.. 8) ) het registreren van auto's en alles wat er omheen hangt. De individuele auto volgen door de tijd en over grenzen. Vandaar ook de suggestie om het meteen wereldwijd te doen want mijn interesse in een bepaalde auto gaat niet weg omdat ie geexporteerd wordt. Zie het een beetje als het "hoeden van het erfgoed" en dat is iets dat je moet WILLEN doen want er komt veel bij kijken en kost BERGEN tijd...

Zoals een ander forumlid het aan telefoon zo treffend noemde... een documentatiecentrum vormen... een "leuke auto" verdient dat zeker en in jullie ogen is een 90 dat natuurlijk... verzamel ALLES wat je er over kunt vinden PUBLICEER! Je KUNT het voor je houden maar dan zijn er meestal andere motieven in het spel. Publicieer ook zo snel mogelijk want hoe langer iets door de tijd blootgesteld wordt aan geinteresseerden hoe groter de kans op het verzamelen van kennis die NIET voor het oprapen ligt... en DIE kennis maakt het juist interessant (in mijn ogen tenminste).

Laat een auto niet verloren gaan omdat ie naar het buitenland vertrokken is of omdat ie verkocht is... OOIT duikt ie weer op... al is het bv maar als bevestiging dat ie gesloopt is... ook die gegevens dragen bij aan een register.

Zoals reeds gezegd, een register registreert... ik organiseer ook geen Zaagjes meetings (meer) ten eerste omdat het niet mijn sterkste kant is, ten tweede omdat ik er geen tijd voor heb en ten derde omdat het bijna altijd "lokaal" is... Die Japanners met hun Zaagjes komen toch niet opdagen in Lutjebroek op de 37e Zaag-Meeting...

De keus om het wel of niet aan een club te hangen is natuurlijk vrij. Er zitten voordelen aan.. je hebt makkelijk toegang tot de gegevens van leden en als het register deelneemt aan evenement zal de opkomst hoger zijn. Anderzijds is dat ook maar beperkt tot het gebied waar de club actief is en de wereld is zooooooooooo groot....

De nadelen zijn er ook... je mag niet zonder toestemming de gegevens van de leden of hun auto's publiceren... dat kun je ondervangen door met elk lid contact op te nemen en hem / haar die keuze voor te leggen. Kost weer tijd natuurlijk...

Vergeet niet dat een club... welke dan ook... een club van mensen is... auto's kunnen geen club vormen... mensen wel... logischerwijs is de primaire focus van een club dus op haar leden en niet direct de auto's die de individuele leden in bezit hebben (gehad) hoewel dat natuurlijk wel het snijpunt der interesses is.

Voor de Zaagjes hanteer ik een vrij simpele set-up mede ingegeven door de software die ik gebruik. 1 x een overzicht van alle bekende auto's per type en vandaar kun je doorklikken naar de individuele history files van de auto's. Waar mogelijk plaats ik zo veel mogelijk foto's want "seeing is believing"...

Onderschat de kosten van het hosten van zo'n website niet en zeker niet de tijd die het kost.

Onderschat ook niet hoeveel shit je over je heen kunt krijgen... want je moet afgaan op wat (ex) eigenaren je vertellen en fouten maken is maar al te menselijk maar wordt je zelden vergeven...

Ik wil best behulpzaam zijn met de eerste opzet van het geheel maar heb niet de tijd of de middelen om het bij te gaan houden. Wil uiteraard wie het dan ook moge zijn die dit gaat opzetten altijd met raad & daad ter zijde staan.

Zo... nu wordt het tijd dat jullie ens even knopen gaan doorhakken en het erfgoed van jullie auto's gaan hoeden want jullie l#llen wel veel... maar DOE eens wat! :wink:

Hoedze! :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:47

Trailer Trash City


Betekent dat dat er ook 90's op een trailer mee mogen doen aan die meeting... Dat schept mogelijkheden... :wink:
Mits trashy enough... :wink: Oh nee... dat geldt alleen voor vrouwen... 8)
Waar ligt Trailer Trash City ergens ? :mrgreen:
52 graden 42'17.84 N
5 graden 17'27.56 E

to be precise... 8)
Afbeelding :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 19:58

Hoe denk je dat IK aan die gegevens kwam? ;-)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 20:11

Trailer Trash City


Betekent dat dat er ook 90's op een trailer mee mogen doen aan die meeting... Dat schept mogelijkheden... :wink:
Mits trashy enough... :wink: Oh nee... dat geldt alleen voor vrouwen... 8)
Waar ligt Trailer Trash City ergens ? :mrgreen:
52 graden 42'17.84 N
5 graden 17'27.56 E

to be precise... 8)
Afbeelding :wink:
Dus waar de rode auto voor de deur staat ?
Afbeelding
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do dec 04, 2008 20:16

Ik heb maar 1 rode auto en die heeft al jaaaaaaaaaaaren niet meer voor de deur gestaan.... 8)

Maar hoe zit het nou met het register?

Hij lijkt me niet ECHT Gordiaans toch?

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”