do jan 28, 2016 14:02
Let's face it, Alfa Romeo loopt (al enige tijd) op zijn laatste benen. Met het risico dat ik héél veel mensen op den teentjes ga staan (waarvoor werkelijk mijn welgemeende excuses) : na de 156 was het al afgelopen, de C4 daargelaten, hoewel je toch over het torreke daarin kunt discussiëren.
Misschien is de wereld inmiddels zodanig veranderd dat het voor semi-niche producenten "klaar" is. dat wil zeggen: meedoen met behoud van eigen identiteit. Eigen identiteit kun je simpelweg niet behouden als je als kleinere partij "opgaat in iets anders".
De Donkervoorts en Ferrari's van deze wereld zullen het wel redden, op hun manier/met hen "eigen" producten, de massa-jongens als VW/Nissan/enz. enz. ook, alles wat daar tussenin zit is gezien. Of ze moeten iets maken wat "de rest" ook al (min of meer) maakt. Ik hoef geen "opdebadgenapreciseshetzelfdewatderestookalmaakt" Alfa.
Ik koester m'n Giulia, m'n 75 en m'n 156. Deze laatste, ondanks zijn WrongWheelDrive, was echt de laatste "echte" Alfa Romeo. Niets is voor eeuwig, behalve (misschien) de pyramide's ?!