Zojuist ben ik teruggekomen van een tripje Italië. We zijn helemaal langs de Adriatische kust gereden, naar de kust van de Ionische zee, en ook weer terug. Dat is dus ruim 2000km Italë. Uiteraard had ik de stiekeme hoop om een onverprutst juweeltje aan te treffen en dat dan voor een grijpstuiver mee te kunnen nemen, maar het omgekeerde was waar! Nauwelijks een Alfa te vinden.
Het was echt opvallend hoe weinig Alfa's ik in het straatbeeld tegenkwam, sowieso een stuk minder dan in Nederland. Een 159 is een zeldzaamheid, 156's en 147's zie je wat vaker maar relatief zeker niet meer dan in Nederland. Een GT, Brera of (Brera) Spider heb ik helemaal niet zien rijden, en ook het aantal MiTo's viel enorm tegen. Van het oudere spul heb ik ook maar bitter weinig gezien, welgeteld 1 164 en dat was een Zwitser, 2 stuks 155 diesel, een handjevol 145's en 3 75's 1.6 vol gebruiksdeuken aan de straat zien staan in Porto Cesareo. Laat staan dat ik een Giulia tegenkwam, en zelfs een 105 Spider heb ik niet gezien!
Mijn vraag is dus: waar vind ik dan wel Alfa's in dat land...?