Hallo heren Het zijn allemaal goede verhalen en er is mij nav de post duidelijk geworden dat 1 op 11 bij mij niet helemaal moet kloppen. Ik ga dat is even goed onderzoeken. Bedankt voor het delen van de ervaringen alle.
Kunnen we trouwens nu ook concluderen dat het bezoek aan Squadra er ook voor gaat zorgen dat de boel zuiniger wordt?
Je zou dan gelijk kunnen zegen het beste uit 2 werelden.. vermogen neemt toe en het verbruik neemt af.
En dan nog even terug komend op jouw, Frank dat je dan de rechtervoet meer gaat gebruiken en dus meer vermogen gaat vragen in combinatie met feller rijden.... das denk toch persoonlijk gerelateerd... Blijft namelijk ook de sport om alles heel te laten en dat vraagt ook om gecontroleerd rijgedrag wat in mijn beleving weer zorgt voor zuinig rijden.
Wordt nu btw wel nieuwsgierig wat nu meer verbruikt:
De volgende stelling:
in z,n 6 op 2500 toeren vol het gas in ( met beleid) en doortrekken tot 185 met de masimo oplossing van Squadra
Of het zelfde verhaal met de wagen volledig orgineel.
Welk van bovenstaande uitvoering is dan het zuinigst.? met de masimo versie zit je sneller op de 185 maar zal je dan ook meer verbruiken?
Oei das een hersenkrakertje denk ik dan...
Ik denk wel dat n.a.v onze bevindingen ( mochte er natuurlijk mensen reageren) de fabrikanten stukken realistischer moeten worden met het opgeven van de fabrieks spec als het om verbruik gaat. Daar klopt vaak geen hout van.. Heb jaren Mito gereden en ooit ooit 1 op 23 gehaald..
Heb ooit wel eens ergens voorbij zien komen dat 1 op 30 gehaald moest kunnen worden...
toen ik 1 op 23 gehaald haald was ik echt zo trots. Ook echt veel moeite voor moeten doen btw. Leuk karretje btw ,en ik denk 1 van de goedkoopste diesels om te rijden. wegenbelasting 89euro verzekering 76 (all risk) en met 1 volle tank van 40L 750Km rijden. Als ik trouwens hier een foto kon posten dan heb ik nog een leuke:
1500 km met de Mito in 11 uur en 50 min met een verbruik van 1 op 15 met een gemiddelde snelheid van 122km per uur. Gewoon Trots op!
Volgen jullie hem nog?
Een ieder een Fijne avond!
Grt Frans