+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Betalen en daarna weer gewoon opletten.
Tjerry
+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Tjerry
Mij ook, maar dat betekent niet dat je strafloos te hard kunt rijden alsook bumperkleven. En te dicht op een ander rijden doe je niet geheel onbewust, lijkt mij...Ik geef geen garantie, zeg ik dat ergens in mijn tekst ? Ik deel mijn eigen ervaring(en) en die van kennissen en vrienden van mij van, zeg maar de afgelopen 5 jaar. Ik weet het niet precies maar ik ken 10 verhalen van boetes uit Duitsland die niet betaald zijn en waar nooit enige verdere actie op gekomen is, niet per post of eventueel wederom bij het land betreden. Wat iedereen er verder mee doet moet hij vooral zelf weten . En wie heeft het trouwens over 'bewust' de wet overtreden ? Heb jij nooit 10 km te hard gereden zonder er erg in gehad te hebben ? Weet je wat ik 'bewust' de wet overtreden vind ? Elke dag die notoire middenbaanrijders die nooit naar de meest rechterbaan gaan in het geval van 3 baans wegen . De politie ? Die rijd er vrolijk langs en doet er niets aan . Maar waag het niet om 10 km/u te hard te rijden want dan hang je . Dat hangt me de keel uit .
Een gat kun je niet branden.+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Tjerry
Jij betaald zeker altijd klakkeloos elke bon die je binnen krijgt, niet zeuren gewoon betalen!+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Tjerry
Ja met mijn auto nota bene!.....En nee ik ben zelf geen heilig boontje,ik heb zelf dit jaar ook al voor ruim 200€ aan het CJIB overgemaakt.......
SorryJa met mijn auto nota bene!.....En nee ik ben zelf geen heilig boontje,ik heb zelf dit jaar ook al voor ruim 200€ aan het CJIB overgemaakt.......
Grtz,fRank
SorryJa met mijn auto nota bene!.....En nee ik ben zelf geen heilig boontje,ik heb zelf dit jaar ook al voor ruim 200€ aan het CJIB overgemaakt.......
Grtz,fRank
Dat is weer heel wat anders , ik heb het over die "nutteloze 5 km/u te hard om de staatskas te spekken en de domme brave burger pikt dit gewoon boetes" !Mij ook, maar dat betekent niet dat je strafloos te hard kunt rijden alsook bumperkleven. En te dicht op een ander rijden doe je niet geheel onbewust, lijkt mij...Ik geef geen garantie, zeg ik dat ergens in mijn tekst ? Ik deel mijn eigen ervaring(en) en die van kennissen en vrienden van mij van, zeg maar de afgelopen 5 jaar. Ik weet het niet precies maar ik ken 10 verhalen van boetes uit Duitsland die niet betaald zijn en waar nooit enige verdere actie op gekomen is, niet per post of eventueel wederom bij het land betreden. Wat iedereen er verder mee doet moet hij vooral zelf weten . En wie heeft het trouwens over 'bewust' de wet overtreden ? Heb jij nooit 10 km te hard gereden zonder er erg in gehad te hebben ? Weet je wat ik 'bewust' de wet overtreden vind ? Elke dag die notoire middenbaanrijders die nooit naar de meest rechterbaan gaan in het geval van 3 baans wegen . De politie ? Die rijd er vrolijk langs en doet er niets aan . Maar waag het niet om 10 km/u te hard te rijden want dan hang je . Dat hangt me de keel uit .
Ik heb al heel wat bonnen mogen ontvangen,. maar ik heb ze nog nooit op een klein foutje kunnen betrappenJij betaald zeker altijd klakkeloos elke bon die je binnen krijgt, niet zeuren gewoon betalen!+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Tjerry
Dat is dan dom. Er worden namelijk bij de flitsbrigade genoeg fouten gemaakt en ook onterechte boetes verstuurd, dus het is sowieso altijd verstandig om bezwaar aan te tekenen en alle bewijsstukken, foto's en ijkrapporten op te vragen. Dan weet je pas 100% zeker of de bekeuring (hoe klein ook) wel of niet terecht is.
Tsja, ik zal niet zeggen dat ik het toejuich maar aan de andere kant weet ik dat 1 lijn wordt getrokken dus te hard is te hard. Egaal wat jij en ik daar van vinden. Onze mening verandert niet de wet dus is het pompen of verzuipen. Simpeler kan niet.Dat is weer heel wat anders , ik heb het over die "nutteloze 5 km/u te hard om de staatskas te spekken en de domme brave burger pikt dit gewoon boetes" !
Dat is wat anders dan de openingpost pretendeert. Als vermoedelijk een fout wordt gemaakt nogal wiedes dan je dan reageert. Maar de topics welke hier worden geopend staan veelal bol met vragen hoe onder een boete uit te komen. Dat is heel wat anders als jij nu neerzet. Ik neem aan dat we daarover niet hoeven te discussiëren.Jij betaald zeker altijd klakkeloos elke bon die je binnen krijgt, niet zeuren gewoon betalen!+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Tjerry
Dat is dan dom. Er worden namelijk bij de flitsbrigade genoeg fouten gemaakt en ook onterechte boetes verstuurd, dus het is sowieso altijd verstandig om bezwaar aan te tekenen en alle bewijsstukken, foto's en ijkrapporten op te vragen. Dan weet je pas 100% zeker of de bekeuring (hoe klein ook) wel of niet terecht is.
Ik wel een keer, op de "aankondiging van beschikking" die ik onder m'n ruitenwisser terug vond toen ik geparkeerd stond in een vergunninghoudersgebied. Stond bij merk Magirus Deutz i.p.v. MazdaIk heb al heel wat bonnen mogen ontvangen,. maar ik heb ze nog nooit op een klein foutje kunnen betrappen
Maar dan heb je dus wel een valse verklaring afgelegd, je was er wel geweest. Nu is dit zo'n domme fout en levert de actie geen gevaar op dat ik er wel in kan komen dat je bezwaar maakt, maar dan liever wel op grond van die fout en niet wat anders gaan verklaren.Ik wel een keer, op de "aankondiging van beschikking" die ik onder m'n ruitenwisser terug vond toen ik geparkeerd stond in een vergunninghoudersgebied. Stond bij merk Magirus Deutz i.p.v. Mazda
Braaf de beschikking afgewacht, daarna bezwaar aangetekend met de bewering dat ik er niet geweest was. Of het aan de onjuiste merknaam lag weet ik niet, maar het bezwaar werd toegekend.
Maar dan dat gedoe dat je soms ziet over snelheidsboetes. Foto's en ijkrapporten etc. op gaan vragen terwijl je weet dat je te hard hebt gereden. Dan worden een hoop kosten gemaakt (en wie betaalt die?) voor een hele kleine kans dat de klager (ten onrechte) onder zijn boete uit komt. Natuurlijk, als je niet te hard gereden hebt, of de gemeten snelheid volgens jou veel te hoog, dan is het logisch dat je bezwaar aantekent.