Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Krijg ik nu wel of geen boete..??

ma sep 12, 2011 15:59

Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.
Betalen en daarna weer gewoon opletten.

Tjerry
+1 Niet zeuren,wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten...................

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di sep 13, 2011 20:06

Ik geef geen garantie, zeg ik dat ergens in mijn tekst ? Ik deel mijn eigen ervaring(en) en die van kennissen en vrienden van mij van, zeg maar de afgelopen 5 jaar. Ik weet het niet precies maar ik ken 10 verhalen van boetes uit Duitsland die niet betaald zijn en waar nooit enige verdere actie op gekomen is, niet per post of eventueel wederom bij het land betreden. Wat iedereen er verder mee doet moet hij vooral zelf weten . En wie heeft het trouwens over 'bewust' de wet overtreden ? Heb jij nooit 10 km te hard gereden zonder er erg in gehad te hebben ? Weet je wat ik 'bewust' de wet overtreden vind ? Elke dag die notoire middenbaanrijders die nooit naar de meest rechterbaan gaan in het geval van 3 baans wegen . De politie ? Die rijd er vrolijk langs en doet er niets aan . Maar waag het niet om 10 km/u te hard te rijden want dan hang je . Dat hangt me de keel uit .
Mij ook, maar dat betekent niet dat je strafloos te hard kunt rijden alsook bumperkleven. En te dicht op een ander rijden doe je niet geheel onbewust, lijkt mij...

MDP
Guru
Guru

di sep 13, 2011 20:06

Wat een ophef over zo'n kleine boete. Je weet van te voren de consequenties. En dan niet gaan piepen of huilen.

Tjerry
Een gat kun je niet branden. :mrgreen:

Rainier155
Guru
Guru

di sep 13, 2011 20:24

Tjerry
Jij betaald zeker altijd klakkeloos elke bon die je binnen krijgt, niet zeuren gewoon betalen! :lol:

Dat is dan dom. Er worden namelijk bij de flitsbrigade genoeg fouten gemaakt en ook onterechte boetes verstuurd, dus het is sowieso altijd verstandig om bezwaar aan te tekenen en alle bewijsstukken, foto's en ijkrapporten op te vragen. Dan weet je pas 100% zeker of de bekeuring (hoe klein ook) wel of niet terecht is. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Krijg ik nu wel of geen boete..??

di sep 13, 2011 20:52

Je moet niet zo lopen mouwen,joh.Iedere week wordt er hier wel een topic geopend van hoe onder een boete uit te komen na een overtreding.Daar wordt ik een beetje flauw van.Je moet gewoon de consequenties van je eigen gedrag dragen.Je weet dat als je de snelheid overtreed en of bumper kleeft je het risico loopt dat er een boete tegen over kan staan.En nee ik ben zelf geen heilig boontje,ik heb zelf dit jaar ook al voor ruim 200€ aan het CJIB overgemaakt.En daar loop ik ook niet de hele tijd een forum of een topic over te vervuilen.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2011 21:03

.....En nee ik ben zelf geen heilig boontje,ik heb zelf dit jaar ook al voor ruim 200€ aan het CJIB overgemaakt.......
Ja met mijn auto nota bene! :twisted: :wink:

Grtz,fRank

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 13, 2011 21:07

.....En nee ik ben zelf geen heilig boontje,ik heb zelf dit jaar ook al voor ruim 200€ aan het CJIB overgemaakt.......

Grtz,fRank
Sorry :oops: :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2011 21:08

Grtz,fRank
Sorry :oops: :wink:
:wink:

Grtz,fRank

Kosta
Guru
Guru

di sep 13, 2011 21:12

Ik geef geen garantie, zeg ik dat ergens in mijn tekst ? Ik deel mijn eigen ervaring(en) en die van kennissen en vrienden van mij van, zeg maar de afgelopen 5 jaar. Ik weet het niet precies maar ik ken 10 verhalen van boetes uit Duitsland die niet betaald zijn en waar nooit enige verdere actie op gekomen is, niet per post of eventueel wederom bij het land betreden. Wat iedereen er verder mee doet moet hij vooral zelf weten . En wie heeft het trouwens over 'bewust' de wet overtreden ? Heb jij nooit 10 km te hard gereden zonder er erg in gehad te hebben ? Weet je wat ik 'bewust' de wet overtreden vind ? Elke dag die notoire middenbaanrijders die nooit naar de meest rechterbaan gaan in het geval van 3 baans wegen . De politie ? Die rijd er vrolijk langs en doet er niets aan . Maar waag het niet om 10 km/u te hard te rijden want dan hang je . Dat hangt me de keel uit .
Mij ook, maar dat betekent niet dat je strafloos te hard kunt rijden alsook bumperkleven. En te dicht op een ander rijden doe je niet geheel onbewust, lijkt mij...
Dat is weer heel wat anders , ik heb het over die "nutteloze 5 km/u te hard om de staatskas te spekken en de domme brave burger pikt dit gewoon boetes" !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Tjerry
Advanced Member
Advanced Member

di sep 13, 2011 21:14

Tjerry
Jij betaald zeker altijd klakkeloos elke bon die je binnen krijgt, niet zeuren gewoon betalen! :lol:

Dat is dan dom. Er worden namelijk bij de flitsbrigade genoeg fouten gemaakt en ook onterechte boetes verstuurd, dus het is sowieso altijd verstandig om bezwaar aan te tekenen en alle bewijsstukken, foto's en ijkrapporten op te vragen. Dan weet je pas 100% zeker of de bekeuring (hoe klein ook) wel of niet terecht is. :roll:
Ik heb al heel wat bonnen mogen ontvangen,. maar ik heb ze nog nooit op een klein foutje kunnen betrappen :!: :!:

Kort daarna verbeterd inderdaad mijn rijgedrag, maar helaas gaat het ongemerkt weer wat harder en sportiever.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

MDP
Guru
Guru

di sep 13, 2011 21:29

Dat is weer heel wat anders , ik heb het over die "nutteloze 5 km/u te hard om de staatskas te spekken en de domme brave burger pikt dit gewoon boetes" !
Tsja, ik zal niet zeggen dat ik het toejuich maar aan de andere kant weet ik dat 1 lijn wordt getrokken dus te hard is te hard. Egaal wat jij en ik daar van vinden. Onze mening verandert niet de wet dus is het pompen of verzuipen. Simpeler kan niet.

MDP
Guru
Guru

di sep 13, 2011 21:33

Tjerry

Dat is wat anders dan de openingpost pretendeert. Als vermoedelijk een fout wordt gemaakt nogal wiedes dan je dan reageert. Maar de topics welke hier worden geopend staan veelal bol met vragen hoe onder een boete uit te komen. Dat is heel wat anders als jij nu neerzet. Ik neem aan dat we daarover niet hoeven te discussiëren.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 13, 2011 22:13

Ik heb al heel wat bonnen mogen ontvangen,. maar ik heb ze nog nooit op een klein foutje kunnen betrappen :!: :!:
Ik wel een keer, op de "aankondiging van beschikking" die ik onder m'n ruitenwisser terug vond toen ik geparkeerd stond in een vergunninghoudersgebied. Stond bij merk Magirus Deutz i.p.v. Mazda :needcoffee:

Braaf de beschikking afgewacht, daarna bezwaar aangetekend met de bewering dat ik er niet geweest was. Of het aan de onjuiste merknaam lag weet ik niet, maar het bezwaar werd toegekend.

Voor de goede orde: ik maak er geen gewoonte van om in een vergunninghoudersgebied te parkeren, maar dat was pas kort daarvoor ingesteld en ik had het bordje helemaal niet zien staan :oops:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Stef33
Guru
Guru

wo sep 14, 2011 10:46

Ik wel een keer, op de "aankondiging van beschikking" die ik onder m'n ruitenwisser terug vond toen ik geparkeerd stond in een vergunninghoudersgebied. Stond bij merk Magirus Deutz i.p.v. Mazda :needcoffee:

Braaf de beschikking afgewacht, daarna bezwaar aangetekend met de bewering dat ik er niet geweest was. Of het aan de onjuiste merknaam lag weet ik niet, maar het bezwaar werd toegekend.
Maar dan heb je dus wel een valse verklaring afgelegd, je was er wel geweest. Nu is dit zo'n domme fout en levert de actie geen gevaar op dat ik er wel in kan komen dat je bezwaar maakt, maar dan liever wel op grond van die fout en niet wat anders gaan verklaren.

Maar dan dat gedoe dat je soms ziet over snelheidsboetes. Foto's en ijkrapporten etc. op gaan vragen terwijl je weet dat je te hard hebt gereden. Dan worden een hoop kosten gemaakt (en wie betaalt die?) voor een hele kleine kans dat de klager (ten onrechte) onder zijn boete uit komt. Natuurlijk, als je niet te hard gereden hebt, of de gemeten snelheid volgens jou veel te hoog, dan is het logisch dat je bezwaar aantekent.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 14, 2011 11:27

Maar dan dat gedoe dat je soms ziet over snelheidsboetes. Foto's en ijkrapporten etc. op gaan vragen terwijl je weet dat je te hard hebt gereden. Dan worden een hoop kosten gemaakt (en wie betaalt die?) voor een hele kleine kans dat de klager (ten onrechte) onder zijn boete uit komt. Natuurlijk, als je niet te hard gereden hebt, of de gemeten snelheid volgens jou veel te hoog, dan is het logisch dat je bezwaar aantekent.

=D> =D> =D>

Terug naar “Het Forum Café”