En even zeiken nog, maar wanneer nemen ze Truli nou eindelijk eens z'n racelicentie af, niet te geloven die gozer.
Liet zich als een mak lammetje piepelen door Alonso, komt veel te kort en haalt als klap op de vuurpijl doldwazen en levensgevaarlijke capriolen uit. Dus sluit me bij je aan.
absoluut niet mee eens, trulli was in gevecht (weet even niet wie), als hij nu alonso toch probeerde uit te remmen had hij klem gezeten en was de kans groot dat hij was ingehaald... Slimme actie om iets eerder te remmen en netjes achter de veel snellere alonso aan te gaan...
daarnaast wil ik wel zeggen dat Trulli wel tegenvalt (maar wie ontwikkeld daar de auto, misschien is hij wel super belangrijk om een traag hok op gang te helpen ontwikkelen....)
Je vergeet even één ding: Trulli laat zich vrijwel
altijd heel gemakkelijk inhalen. Hij verdedigt standaard alsof hij al een ronde achter ligt. Daar is weinig slims aan, het is gewoon een van z'n zwakke punten. Helaas is inhalen ook nooit een sterk punt geweest van onze Jarno (ofwel het lukt gewoon niet, ofwel het worden kamikaze-acties zoals vandaag) en racepace al evenmin en al helemaal wanneer de race ten einde begint te lopen. Dit gecombineerd met het feit dat hij (ik zou bijna zeggen: helaas) wél snel kan kwalificeren, is de Trullitrain een overbekend begrip geworden.
Wat het inhalen betreft, herinner ik me een fameuze uitspraak van Trulli: een hele reeks rijders moest een langzamere rijder voorbij. Het ging wel om posities, dus deze rijder hoefde niets weg te geven. De een na de ander passeerde hem, totdat onze Jarno aan zet was. Die bleef er dus ronde na ronde achter hangen. Bij het team begonnen ze hun geduld te verliezen en Jarno kreeg te horen dat hij er nou eens voorbij moest. Het oh zo typerende Trulli-antwoord volgde: "You've GOT to be kidding!". Zucht.
Beetje zwart/wit allemaal? Ja, misschien wel. Ook Trulli heeft best wel eens z'n goede momenten gehad. Maar toch is dit wel de tendens als je naar z'n prestaties kijkt. Conclusie: Trulli kan weliswaar snel rijden, maar hij kan niet racen. In ieder geval in de F1 komt hij serieus tekort. Ik zeg het niet snel, maar mijn mening is dat Trulli echt helemaal niets in de F1 te zoeken heeft. Hij is gewoon niet uit het juiste hout gesneden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos