Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 09:58

De eerste reaktie

Lekker hoor,
kom ik thuis ligt er een envelop van het CJIB met de mededeling of ik een bedrag van €. 93,= euro graag wil overmaken wegens het plegen van een overtreding.

Plaats van delict: Dordrecht
Datum 04-01-2008
Tijdstip: 22:32
Overtreding: 23km te hard op de Provincialeweg (73km/u waar maar 50km/u mag)

Ten eerste heb ik helemaal niets te zoeken in Dordrecht.
Ten tweede op de datum van de overtreding was ik thuis met familie uit Italie.
Ten derde zulke onzinnige overtredingen gebeuren mij gewoon niet.

Gelukkig beschikken ze over fotofilm-materiaal dus heb ook het volgende bezwaar ingediend:

Geachte heren/dames,
hierbij mijn bezwaarschrift met betrekking tot de gepleegde overtreding volgens beschikkingsnummer ....... op 04 januari 2008

De reden van bezwaar is dat ik helemaal niets te zoeken heb in Dordrecht, daar absoluut niet ben geweest, daar geen familie en/of vrienden heb wonen en zeker niet op een vrijdagavond na een lange dag werken in Den Helder (wonende te Schagen) en zeker niet rond de klok van 22:32 uur.
Daarnaast had ik op de bewuste dag, eigenlijk al de hele week, bezoek van mijn familie uit Italie die dat kunnen beamen echter denk ik niet dat jullie dit als bewijs goed zullen keuren.

Ik lees op de beschikking dat er een fotofilm is gemaakt en zou deze graag willen bekijken en beoordelen: benieuwd wie er met een bepaald kenteken in de ronde rijd die dezelfde als de mijne is of er op lijkt. Zowel het voorste als achterste kenteken die op mijn auto zitten hebben bepaalde kenmerken waardoor ik deze uit 100 kan herkennen.

Daarnaast ie er op de foto, neem ik aan, duidelijk te zien welk automerk en type de overtreding heeft gepleegd: ook hieruit kunnen we snel gaan zien of het daadwerkelijk mijn voertuig is die, zover ik weet, de enige er zo uitziet in Nederland (meerdere faktoren zullen dat bewijzen).

En overtreding is een overtreding en die moet gewoon betaald worden, daar heb ik absoluut geen probleem mee: regels zijn er om gehandhaafd te worden en bij overtreding moet men gewoon de consequenties nemen.

Maar het mag ook duidelijk zijn dat als er geen overtreding is gepleegd deze niet betaald moet worden.

Uw bericht met antwoord en fotomaterialen tegemoet ziend,
hoogachtend


Nu maar ff afwachten wat er allemaal gaat gebueren nadat ze mijn bezwaarschift hebben ontvangen.
Ik meen het echt heren: ben op die dag absoluut niet in Dordrecht geweest, ik heb daar ook helemaal niets te zoeken.

Maar goed, de foto's zullen meer laten zien neem ik aan.

----------------------------------------------------------------------

De tweede reaktie

Gisteren bericht gehad, bezwaar was ongeldig verklaard door het CVOM

Dit is de genomen foto:

Afbeelding

Afbeelding


Gisteren avond een foto van mijn auto genomen rond de klok van 22:30 uur:

Afbeelding

Direkt weer een bezwaar ingediend met de hierboven foto erbij gedaan naast nog eentje die ik nog had die overdag was genomen.
Bezwaar om de volgende punten als extra aangeduid:
1) Kenteken niet voorzien van blauwe NL sticker aan de linkerkant
2) Auto heeft donkere kleur terwijl de mijne lichtgrijs is
3) Alfa Romeo 156 heeft nooit een kentekenplaat tussen de achterlichten gehad, terwijl de auto op de foto dat wel heeft.
4) Achterlichten zijn heel anders en groter van formaat
5) Auto op de foto lijkt wel een BMW

Net bij het Politibureau in Schagen geweest om een melding te maken dat er iemand anders met mijn kenteken de Nederlandse wegen onveilig maakt :-\
Helaas konden ze daar niets voor me doen en raden me aan om kontakt op te nemen met het Politiebureau in Dordrecht.
Echter liepen ze met me mee naar buiten om te zien of de auto op de foto daadwerkelijk niet de mijne was en ze kwamen tot dezelfde conclusie: op de foto is duidelijk een andere auto.

Thuis gekomen kontakt opgenomen met Dordrecht om melding te maken van het gebeuren: alle gegevens doorgegeven, ook het nummer van de genomen foto en gevraagd of ze in de gaten wilde houden wie mogelijk bij hun in de buurt hetzelfde kenteken had.
Doorgegeven dat het mogelijk een BMW was maar dat ze zelf ff goed naar de foto moesten gaan kijken want het is duidelijk geen Alfa Romeo en zeker geen 156 gezien deze de kentekenplaat absoluut niet tussen de achterlichten heeft maar lager in/op de bumper.

Advies was om iig weer een bericht te sturen naar het CVOM met een paar foto's van mijn eigen auto, iets wat ik vanochtend al had opgestuurd.

Nu maak ik me niet zo druk meer om de bekeuring want dat zit wel goed: daarnaast heb ik een melding gemaakt in Dordrecht waardoor ik me ook wat veiliger voel. Voor hetzelfde geld gaat die ei*el straks iets doen wat niet mag met zijn auto en komen ze weer hier aan de bel trekken.

Wordt allemaal vervolgd.

PS
Mocht iemand deze auto met mijn kenteken rond zien rijden laat me dat ff weten :wink:
Daarnaast vraag ik me af.....is het een BMW als jullie het zo zien?
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 10:50

ziet uit als een bmw 3 serie of een vw bora (als het goed is)

succes ermee.

kenteken lijkt te kloppen maar de auto niet :!:

Gr Stefan
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Alfarmada

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 11:26

:schrik:

En ik die dacht dat het hier in belgie absurdistan was...... :evil:
Hopelijk komt het in orde.

Philip.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 11:34

Het kentenken kan ook 99-PG-DB zijn ;)

Dat is volgens de RDW een Saab 9-5 Estate, als ik de achterlichten bekijken icm met de kentekenplaat, zou dat wel kunnen kloppen. Ook weet ik (uit ervaring) dat een 2.3T (let op de hoofdletter "T") ruim voldoende vermogen heeft.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 11:58

Ik heb het ook een keer aan het handje gehad: bekeuring die qua plaats en tijdstip niet kon. Gelijk gebeld, ze gingen de foto erbij halen. Na een uurtje werd ik terug gebeld dat de auto op de foto een VW Golf was (en ik reed toen een 33). Nummerbord was bijna hetzelfde en gewoonweg niet goed gelezen. Na een week kreeg ik een nette brief met excuses.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 11:58

Of 99-FG-DS dat is een Opel Omega....
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 12:22

En ook nog dat als jij geflitst zou zijn met de 156 , de reflectoren in de achterbumper ook opgelicht zouden moeten zijn....


Anders gewoon voor laten komen , de rechter kan je niet meer dan in je gelijk stellen met de foto's als tegenbewijs...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
chu
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 12:34

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 13:12

Nja dit komt vast wel goed, maar vreemd... ik heb tijdje geleden ook een bekeuring gehad, van een citroen berlingo
terwijl ik nooit citroen heb gehad bezwaarschrift geschreven en na 2maanden niets meer verhoord

Gebruikersavatar
il biscione
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 23:25
Locatie: Limburg (Belgie)

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 13:13

Mij lijkt het een bmw 3serie :wink: dat moeten ze toch ook duidelijk zien :shock:
Alfa Romeo 164 TS Super
Alfa Romeo 164 3.0 V6 24V Super
Alfa romeo 4C Edizione Speciale

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 15:31

Wat ik zo triest vind is dat ze nadat ik bezwaar heb gemaakt niet eens de moeite hebben genomen om te onderzoeken of het allemaal wel klopte.
Als ze in hun database hadden gekeken en als ze een beetje verstand van auto's hadden dan konden ze direkt zien dat een Alfa Romeo 156 absoluut geen kentekenplaat heeft tussen zijn achterlichten maar dat die lager in de bumper zit.

De enige conclusie van mijn kant is dat ze gewoon geld willen zien en daar blijft het bij: moeite nemen om het goed te onderzoeken hebben ze gewoon niet.
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 15:55

Dat ze niet echt moeite doen kan ik me wel voorstellen, tegenwoordig kan elke malloot een standaard bezwaarschrift vaak zelfs gratis downloaden. Ze krijgen er ondertussen zoveel, dat het niet te doen is ze allemaal te onderzoeken. Ik heb ook een aantal keer bezwaar ingediend omdat ik twijfelde, helaas bleken ze toen wel gelijk te hebben.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

GTAsw
Full Member
Full Member
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jul 23, 2006 19:09
Locatie: Aalst (Gld)

Re: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 17:05


1) Kenteken niet voorzien van blauwe NL sticker aan de linkerkant
Ik ben ook eens geflitst en op de politiefoto was de blauwe NL sticker ook niet zichtbaar, dus da's een bezwaarpunt die afvalt.

De auto op de politiefoto is iig niet jouw 156, dat ziet iedere leek zelfs.
156 GTA sw '02

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 20:23

Volgens mij is het een BMW 3-serie van het type E36. Het lijkt mij trouwens een witte kentekenplaat met 99-PG-08, vandaar ook het ontbreken van de blauwe NL-sticker. Zou dit kunnen?

Zal overigens allemaal wel goed komen denk ik zo. De bewijzen die je hebt zijn zeer overtuigend.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 20:43

Hey Thomas,

Das nie grappig zoiets!
Ik probeerde net te zoeken op de rdw site maar die doet het bij mij even niet, het is namelijk een koud kunstje om van een R een P te maken. Het zou dus ook nog 99-RG-DS kunnen zijn...

Succes met het hele verhaal.
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

zo mar 02, 2008 23:56

Hey Thomas,

Das nie grappig zoiets!
Ik probeerde net te zoeken op de rdw site maar die doet het bij mij even niet, het is namelijk een koud kunstje om van een R een P te maken. Het zou dus ook nog 99-RG-DS kunnen zijn...

Succes met het hele verhaal.
Stefan
het is duidelijk mijn kenteken, daar kan het niet aan liggen. is
Twijfel zelf nog over de laatste letter of dat namelijk een S of een 8 is: maar iemand die kentekens dupliceert lijkt mij niet zo stom te zijn om juist de laatste letter om te wisselen voor een cijfer: als je echt wilt opvallen dan moet je dat doen.
We wachten rustig op antwoord en zoals gezegd heb ik diverse Politie posten op de hoogte gebracht van dit feit, misschien dat ze er wat aan hebben of er wat aan doen.
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Terug naar “Het Forum Café”