Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:32

We hebben een heerlijk dagje gehad met onze Giulietta, alleen stond hij wel helemaal alleen in z'n uppie op de paddock... :cry:

Inderdaad verdienen de organisatie en alle medewerkers een groot compliment: wat een happening is dat SS toch geworden... =D>

We hebben weer wat oude bekenden én wat nieuwe gezichten gezien, het enige minpuntje vinden we altijd weer de horeca (of het gebrek aan) op de paddock. In Assen is er een compleet eet-en drink pleintje maar dat is in Zandvoort helaas niet het geval. Daarom stond er steeds een rij van hier tot Tokio ongeveer... :shock:


Verder niets dan lof, naar ons idee was de opkomst erg groot dit jaar... :D Ik ben verliefd geworden op de prachtige Alfetta SW.... :oops:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:32

Ik ga niet veel meer kunnen toevoegen aan al de lofzangen die hier al gepasseerd zijn . Ook vooral omdat ik een lodderlinkeroog heb van net iets te veel fotookes te hebben gemaakt . :lol:

Het was weer schitterend doch ook vermoeiend . Vooral ook voor mijn zeer moedig Manneken , die toch het hele weekend heeft doorgesukkeld met zijn heupontsteking en andere ongemakken .

De fotookes zullen voor later zijn . De zalige herrinering zal tot nog langer daarna blijven . :wink:
Ik was zaterdag van de partij met de GTV6.
In de voormiddag een paar druppeltjes gevallen onderweg, toen ik aankwam in het paddock office center gevraagd hoevéél inschrijvingen er al waren voor de gruppo extra 37 :shock: en dat met zo'n weer dacht ik. Ook een lelijke alfa trui gekocht aangezien ik jas of trui vergeten was thuis.
Gelukkig kwam het zonnetje er door. En de moment supreme brak aan. Eerste ronde viel dat goed mee kon redelijk goed méé.
De 2de al een stuk minder over een olievlek gereden einde van de gerlach en daar voor foto trekkend nederland controle verloren. Rustig doorrijden echt slechte banden dat wist ik al fabricagedatum pirelli's '97! Daarna was ik nogmaals het spoor bijster.

Dan samen met instructeur hij komt naar me toe lopen "wat een mooie auto heb jij" mijn dag kon al niet meer stuk.
Ik had vooral moeite met de juiste lijnen en rempunten. Na 1 rondje onder begeleiding stelde de instructeur het voor om het eens voor te doen. Hij was zéér enthousiast over de auto die volledig origineel is trouwens. Daarna nogmaals met mezelf aan het stuur. Had niet liever dat hij directe commando's gaf. Ik remde te zacht naar zijn zin. Maar na een paar rondjes ging het echt al vlot toen moest hij natuurlijk anderen ook instructies gaan geven.

Van zodra ik alléén op de baan was zat ik al met een soort leegte. Bovenaan op de rob slotemaker bocht tegen véél te hoge snelheid richting vangrail schol 1.5 meter. dan nog een laatste victory lap. Ik besluit om nog ff blokje rond te rijden op straat voor schijven, blok en bak wat te laten afkoelen. Zet me terug bij de gtv's rustig auto nog eens inspecteren bandjes enzo steentjes er af pulken. Spreekt er iemand me aan dat mijn rechter voorwiel nogal platjes staat. En jaar hoor lek gereden. Heb op een bepaald stuk langs brokstukken gereden om andere te laten passeren vermoed dat het daar is gebeurd heb een klein nageltje zien zitten.
Dus ik wiel verwisselen blijkt de meegeleverede wielsleutel niet te passen. Gelukkig op een alfa event hebben er veel gereedschap méé. Als ik het onderweg had ontdekt dan stond ik daar natuuurlijk.
Ach ja had al gepland die banden te vervangen en doe het ook met plezier.

Op de heenreis 2 verschillende banden vooraan dus rustig rijden nog een tijd achter een 156 met ducati sticker gereden.

Prachtig dagje tot volgend jaar! (foto's in het foto topic)

Het circuit scheid de mannen van de jongens. En ik zit overduidelijk nog bij de jongens.
Rood ( wat anders :lol: ) : Manu dankt U voor het Zandvlaagje dat hij daardoor over zijn hoofd kreeg . :lol:

Maar eerlijk is eerlijk . Ik had echt gedacht dat je na dit " incident " met trillende kuiten het circuit zou verlaten . Maar nee hoor . Even later was die Belgische nummerplaat daar alweer . :D

Je hebt dat dus goed gedaan jongeman . :wink:

We hebben zeker een paar leuke circuitdoopfotookes voor jou .

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:37

Ik ben ook weer terug van zandvoort (al een tijdje heb net de GP van Spa gezien, mooie wedstrijd ook).

Heb het prima naar mijn zin gehad op het circuit, met mijn 147 2.0 selespeed.
Ik blijf het alleen jammer vinden, dat er mensen zijn, die gaan inhalen, terwijl jij net op de ideale lijn probeert de bocht in te sturen (het is géén race) ipv op het rechte stuk.
Hierdoor heb ik eigenlijk geen enkel rondje echt lekker op snelheid kunen rijden, omdat ik té druk was met kijken of er niet iemand binnendoor probeerde te steken.
Of zou het komen, omdat mijn 147 gewoon te snel accelereert en ik een beetje voorzichtig door de bochten ga, ik moet tenslotte ook weer met de 147 naar mijn werk morgen...

Anyways, dit circuit is veel uitdagender dan assen wat mij betreft, vooral in het bochtige stuk na het scheivlak is het lastig om een mooie lijn te vinden in de 2e/3e versnellingsbochtencombinatie en ik had toch geoefend op de PC (race07).

Nu maar eens op zoek naar een GTA selespeed, dan kan ik nog harder rechtuit :lol: :lol: :lol:

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:37

We hebben een heerlijk dagje gehad met onze Giulietta, alleen stond hij wel helemaal alleen in z'n uppie op de paddock... :cry:
In het racerskwartier was er nochtans nog een andere moedige Zeeuw . :wink:

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:39

was een leuke ervaring, SS op Zandvoort :wink:

zat.ochtend keuren en rijstijl & register gereden.
de Alfetta heeft zich weer goed gehouden.
zaterdag begonnen met eerste rit gelijk met instructeur aan het stuur,goh wat ging die gozer hard met mijn alfaatje,we waren dus snel wat anderen kwijt, dus even ingehouden en toen waren we met 3 ipv 8 bij de wissel :roll:
de alfetta kan dus duidelijk meer dan dat ik eruit weet te halen, maar heb weer genoten op de baan, zaterdag de baan beetje leren kennen en zondag met dochterlief alles nog even dunnetjes over gedaan , die het ook fantastisch vondt, behalve dat er voor onze neus zo'n rode SZ in de rondte ging in de audi S-bocht :wink: gelukkig had ik iets afstand gehouden omdat ik hem met bocht uitrijden voorbij wilde gaan met een hogere bochtsnelheid :lol: want op het rechte eind lukt dat niet met m'n Alfetta.
registerrijden 2 rondjes rustig begonnen omdat Elmer (de vorige eigenaar) achter me reed en hem de lijnen wilde voorrijden daar hij niet eerder op zandvoort gereden had, daarna gewoon lekker mijn gang gegaan en genoten en door een verdomd snelle zwarte SZ ingehaald op het rechte stuk, daarna nog een paar bochtjes op z'n lip geeindigd, maar hij was echt snel, dus een paar maatjes te groot voor mij :wink:

mijn zoontje heeft aardig wat foto's gemaakt, maar kan ze niet meer op mijn laptop kwijt, staat wel al een gedeelte op zijn comp. en weet niet hoe ik dat ergens als map kan plaatsen :oops: dus zal wel bij enkele hier blijven v/d week.

organisatie bedankt, voor dit geslaagde weekend :thumbs:
Laatst gewijzigd door stephen op zo aug 30, 2009 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
VW T5 L2H2 camper 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:45

Ik ben ook weer terug van zandvoort (al een tijdje heb net de GP van Spa gezien, mooie wedstrijd ook).

Heb het prima naar mijn zin gehad op het circuit, met mijn 147 2.0 selespeed.
Ik blijf het alleen jammer vinden, dat er mensen zijn, die gaan inhalen, terwijl jij net op de ideale lijn probeert de bocht in te sturen (het is géén race) ipv op het rechte stuk.
Hierdoor heb ik eigenlijk geen enkel rondje echt lekker op snelheid kunen rijden, omdat ik té druk was met kijken of er niet iemand binnendoor probeerde te steken.
Of zou het komen, omdat mijn 147 gewoon te snel accelereert en ik een beetje voorzichtig door de bochten ga, ik moet tenslotte ook weer met de 147 naar mijn werk morgen...

Anyways, dit circuit is veel uitdagender dan assen wat mij betreft, vooral in het bochtige stuk na het scheivlak is het lastig om een mooie lijn te vinden in de 2e/3e versnellingsbochtencombinatie en ik had toch geoefend op de PC (race07).

Nu maar eens op zoek naar een GTA selespeed, dan kan ik nog harder rechtuit :lol: :lol: :lol:
Idd vooral bij de rijstijlverbetering was het tijdens het vrij rijden erg opletten, het is geen race en dan ook niet echt handig om net voor in/de bocht in te halen.
Wil je harder / semieracen dan kun je beter in de sportklasse gaan rijden.
Voor de rest wel lekkere rondjes kunnen rijden, misschien niet altijd even hard maar het ging wel steeds beter en daar is de rijstijlverbetering toch voor :D
De 75 heeft zich in ieder geval perfect gehoude, ben toch blij met de modificaties van de afgelopen tijd (gele koni's, verlaging en ferode blokken).
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:53

@stephen wat reed jij hard met die auto zeg :shock: goed gedaan 8)

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1215
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 21:53

Maar eerlijk is eerlijk . Ik had echt gedacht dat je na dit " incident " met trillende kuiten het circuit zou verlaten . Maar nee hoor . Even later was die Belgische nummerplaat daar alweer . :D

Je hebt dat dus goed gedaan jongeman . :wink:

We hebben zeker een paar leuke circuitdoopfotookes voor jou .
Goh was pas op rust toen ik al halfweg thuis was jammer dat het zo'n dure hobby is anders zat ik elke week op circuit. Adrenaline!
En al die spins zijn natuurlijk super voor het publiek! Maar ik wil foto's zien.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:03

Ook wij hebben het weer geweldig gevonden! We zijn beide dagen geweest, hebben een hoop gezien en zijn weer flink verkleurd. Volgend jaar misschien toch ook maar eens aan het baanprogramma meedoen, dan nog maar wat vroeger opstaan.

Organisatie bedankt!
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:06

@stephen wat reed jij hard met die auto zeg :shock: goed gedaan 8)
Idd! Was leuk om te zien hoe je me voorbij reed en daarna een linkerbocht had... Leek wel of je op je kant ging! Daarna bij elke bocht zo'n lekkere blauwe walm, heerlijk!

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1788
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:10

probleem met vrijrijden is natuurlijk dat je toch probeert zo snel mogelijk rond te rijden, zodat je leert waar je op moet letten, en wat je niet moet doen.dus zal je mensen die langzamer gaan toch voorbij willen zonder gevaarlijk te doen natuurlijk.
anders eindigt het met filerijden achter de langzaamste, en dan is de lol er ook snel af natuurlijk :wink:

vond het tijdens registerrijden juist erg oppassen en constant rondkijken, met mensen die driedubbel door de bochten gaan en allemaal andere lijnen rijden en opeens hard remmen waar het nog niet hoeft, maar dat hoort erbij ,niet iedereen wil hard door de bochten, maar sommige willen je ook niet voorbij laten gaan op het rechte stuk terwijl je al menig bochtje met uitrijden naast ze eindigt :wink:

hoop iig. dat ik het zelf niemand lastig gemaakt heb, heb voor me eigen gevoel iig. geen risico's genomen, want dat is het me niet waard, hoe leuk het ook is. :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
VW T5 L2H2 camper 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:11

Zo ook net weer terug
geweldige dagen gehad met toch nog heerlijk weer :D
en nu als de sod........ de filmpjes op de pc zetten

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:13

En voor foto's:

Klikkie doen
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:18

het zijn vooral de 147's ,155's, 156's e.d. die ongepast inhalen en ik weet ook wel dat het ding harder door de bocht kán, maar ik wil zoals gezegd de boel graag heel houden.
En ja zo'n selespeed accelereert nou eenmaal best goed 8) , dus dat is op het rechte stuk misschien wel eens lastig passeren, maar ik houd keurig mijn lijn, dus áls je kan, dan heb je ruimte!

EN aangezien ik er op de pc na een rondje of 5 a 6 boenderen steeds afvloog, leek het mij verstandig niet het hele halfuur vol te gaan...

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2009: Zandvoort, 29/30 augustus

zo aug 30, 2009 22:20

probleem met vrijrijden is natuurlijk dat je toch probeert zo snel mogelijk rond te rijden, zodat je leert waar je op moet letten, en wat je niet moet doen.dus zal je mensen die langzamer gaan toch voorbij willen zonder gevaarlijk te doen natuurlijk.
anders eindigt het met filerijden achter de langzaamste, en dan is de lol er ook snel af natuurlijk :wink:

vond het tijdens registerrijden juist erg oppassen en constant rondkijken, met mensen die driedubbel door de bochten gaan en allemaal andere lijnen rijden en opeens hard remmen waar het nog niet hoeft, maar dat hoort erbij ,niet iedereen wil hard door de bochten, maar sommige willen je ook niet voorbij laten gaan op het rechte stuk terwijl je al menig bochtje met uitrijden naast ze eindigt :wink:

hoop iig. dat ik het zelf niemand lastig gemaakt heb, heb voor me eigen gevoel iig. geen risico's genomen, want dat is het me niet waard, hoe leuk het ook is. :wink:
Daar heb je ook gelijk in, ik probeerde in ieder geval iedereen de ruimte te geven door dan maar wat af te remmen of opzij te gaan.
Het was in ieder geval een hele leuke ervaring die smaakt naar meer :lol: en uiteindelijk zijn er denk ik geen "gevaarlijke situaties" geweest tijden de rijstijlverbetering.

Heb ook nog even staan kijken bij het rijden en glijden, ook erg leuk om te zien en volgens mij ook om te doen.

Ik vond wel dat het vrijrijden voor de rijstijl op zaterdag wel erg kort na het uur instructierijden was, ik had dat lpersoonlijk liever later op de dag gehad.
Ik heb me prima vermaakt maar het waren wel lange dagen, het zou mooi zijn om nog andere activiteiten te organiseren zodat je wat meer kunt doen (buiten het baanprogramma).
Op een gegeven moment heb je alles wel gezien,ik zou alleen zo ook niet weten wat voor activiteiten je dan nog verder zou kunnen organiseren......
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Evenementen”