Al een tijd heb ik een probleem met mijn Alfa 33 (1993 Type 3). Mijn accu loopt vlot leeg. Ik heb mijn dynamo getest, die is oké. Vervolgens heb ik een nieuwe accu gemonteerd. Toch gaat de nieuwe accu niet langer dan een week mee. De dag ervoor starten hij nog prima, de volgende dag was ie ineens zo dood als een pier (nog net de dashboard lampjes).
Ik vermoed dus dat het hier om een lekstroom gaat. Toen ik de auto kreeg hebben we een alarminstallatie geïnstalleerd. Het ligt dus voor de hand dat dit de boosdoener is. Ik heb vandaag dus de stekkers uit de alarmunit getrokken, en de alarmunitzekeringen eruit getrokken. Vervolgens zette ik een opgeladen accu in de auto, en draai ik mijn contact op stand 1. Alles leek goed te gaan: benzinepomp netjes aan, lampjes netjes aan. Ik draai mijn contact op stand 2 en ineens gaan alle lampjes op het dashboard uit! De interieurverlichting brand nog zeer zwak

Is er kortsluiting ontstaan? Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De alarmunit zit parallel op de kabelboom en eindigt dus in een niet aangesloten stekkerblok. Dit lijkt me geen probleem, toch ?
Wat hulp is echt zeeer gewenst