ja idd de nokkenas is R.I.P.
Helaas duur grapje.
Ondanks zijn onderhoud die ons beestje altijd gehad heeft is het toch mis.
Hoop dat ie na reparatie weer jaren mee kan.
chantal
Als het puur gaat om het reinigen van je motorblok, moet je alleen de flush doen. Waarschijnlijk is dat ook wel genoeg om een eventuele tik weg te krijgen. Het kan inderdaad geen kwaad. Succes!Okee dan , thanks voor de info!! Ik heb niet echt een tik in men blok maar volgens mij kan het geen kwaad om het zaakje eens te reinigen.Aangezien de klok op bijna 240.000 staat gaat ik dit maar eens even doen.
Groeten Sebastiaan
heeft geen zin, bij een nord motor moet je kleppen stellen.is die ene olie toevoeging ook te gebruiken voor ouwere motoren? 1980 2liter motoren uit alfetta's enzo???
Dat is een 16V Twinspark neem ik aan? Tikken kunnen diverse dingen zijn in dat blok. Nokkenasversteller (niet waarschijnlijk) hydrolische klepsbeker (zou goed kunnen), versleten nokkenas (kan ook heel goed), drijfstanglager (komt ook wel eens voor) maar die zou je bij lagere toeren ook moeten kunnen horen, nokkenas van timing af (moet je ook door de toeren heen horen), en dan nog de waterpomp, dynamo en stuurbekrachtigingspomp die kapotte lagers kunnen hebben en zo.Even omtrend dit onderwerp een vraag.
Wat voor een probleem heb je met de motor als hij tikt bij een hoog toerental. Bij normaal toerental is er niks aan de hand. Het gaat hier om een 146 met 2 literblok. wat dit betreft ben ik er best een leek in
al vast bedankt.