KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Krik Krik KRAK!!

di mei 24, 2005 15:56

@ reijnaje. Kun je daar iets meer over vertellen, over die lak laten maken. Doen ze dat in een spuitbusje of spuit je hem straks met een verfspuit en compressor.
Ik heb mij laten wijsmaken dat ze tegenwoordig alleen nog maar lak op waterbasis leveren. Dat schijnt een hele lange droogtijd te hebben. En alleen spuiten bij temp. boven de 20 graden. Is dat zo? :? Ik heb zelf ook nog spuitwerk staan, maar als de lak niet wil drogen dan begin ik er maar niet aan.

reijnaje
Guru
Guru

di mei 24, 2005 16:08

Wij spuiten met een verfspuit en goede compressor (met voldoende luchtdruk!). Ik heb 2 liter aan laten maken, dat moet voldoende zijn voor mijn onderdelen.

Moet wel rond de 20 graden zijn wil het een beetje drogen. We hadden een kachel aangezet om het goed warm te stoken. Mijn 33 is metallic groen, dan gaat de verharder niet door de verf maar door de blanke laklaag.

Ik zeg hier steeds "we", sleutelen en lassen wil ik zelf wel aanpakken maar spuiten laat ik aan mijn schoonvader over, die heeft daar zoveel ervaring mee, daar kan ik nooit tegenop, dat is echt een vak apart.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Krik Krik KRAK!!

di mei 24, 2005 16:10

Moet wel rond de 20 graden zijn wil het een beetje drogen. We hadden een kachel aangezet om het goed warm te stoken. Mijn 33 is metallic groen, dan gaat de verharder niet door de verf maar door de blanke laklaag.
Dus toch op waterbasis waarschijnlijk. Dan maar even wachten op mooi weer.
Succes iig. Spuiten is idd een vak apart. Veel geduld heb je nodig. Een kapstok is zo gemaakt. :wink:

reijnaje
Guru
Guru

di mei 24, 2005 16:11

Na 2 lagen kleur (iets van 20 minuten droogtijd per laag) gaat de blanke lak erop die hebben we minimaal 48 uur laten uitharden. Dan afspoelen met schoon koud water waarvan de lak volgens mijn schoonvader harder wordt... de eerste dagen NIEt wassne met zeep, daarvoor is de lak nog niet hard genoeg.

Als er eventuele stofdeeltjes in de uit hardende blanke lak vliegen kun je deze later polijsten.

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: Krik Krik KRAK!!

di mei 24, 2005 16:13

Dus toch op waterbasis waarschijnlijk. Dan maar even wachten op mooi weer.
Succes iig. Spuiten is idd een vak apart. Veel geduld heb je nodig. Een kapstok is zo gemaakt. :wink:
Bij verf op waterbasis gaat volgens mij geen verharder (die er wel door zou moeten als je geen blanke laklaag aanbrengt)..... dus toch 2K volgens mij?!? ( ik zal het voor de zekerheid even navragen vanavond)

Terug naar “Algemene Technische vragen”