Gebruikersavatar
alexander
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za jun 07, 2008 23:31
Locatie: Doetinchem

mototr komt niet op bedrijfstemp.

vr mar 27, 2009 18:58

Thermostaat kaduk dacht ik dus,blijkt deze niet meer leverbaar(75 v6) te zijn?
Vandaar mijn vraag: Zijn deze met die van de 164 uitwisselbaar? en krijg je h'm uberhaupt uit het huis?

Bvd alfavrinden

Sander
75 v6 America

Gebruikersavatar
giulietta116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 528
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 22:23
Locatie: Hoogeveen ''Drenthe''

Re: mototr komt niet op bedrijfstemp.

vr mar 27, 2009 19:35

Thermostaat kaduk dacht ik dus,blijkt deze niet meer leverbaar(75 v6) te zijn?
Vandaar mijn vraag: Zijn deze met die van de 164 uitwisselbaar? en krijg je h'm uberhaupt uit het huis?

Bvd alfavrinden

Sander


Hallo Sander,



past een thermostaatje van een Alfa 75 2.0 TS misschien? daar heb ik nog een van liggen .

gr Hans
Laatst gewijzigd door giulietta116 op vr mar 27, 2009 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: mototr komt niet op bedrijfstemp.

vr mar 27, 2009 19:36

Thermostaat kaduk dacht ik dus,blijkt deze niet meer leverbaar(75 v6) te zijn?
Vandaar mijn vraag: Zijn deze met die van de 164 uitwisselbaar? en krijg je h'm uberhaupt uit het huis?

Bvd alfavrinden

Sander
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag, maar heb heel wat jaartjes in DTC gewoond (geboren en getogen), waar woon jij ergens?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
alexander
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za jun 07, 2008 23:31
Locatie: Doetinchem

RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

vr mar 27, 2009 20:28

Hallo Sander,



past een thermostaatje van een Alfa 75 2.0 TS misschien? daar ik nog een van liggen .

gr Hans
Dat weet ik ook niet Hans,maar als het er dan toch een van een ander type moet worden dan het liefst van ook een v6
zijn mijn gedachten in eerste instantie.
Thx
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag, maar heb heel wat jaartjes in DTC gewoond (geboren en getogen), waar woon jij ergens?
IJselstraat geboren en eerste 9 jaar gewoond.Nu her en der in de omgeving met een max van 2 jaar ong.
En jij ?Ben je al bekend met die nieuwe rondweg vanaf de Havenstraat over de IJsel? :driving: =D>
75 v6 America

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

vr mar 27, 2009 21:02

Hallo Sander,



past een thermostaatje van een Alfa 75 2.0 TS misschien? daar ik nog een van liggen .

gr Hans
Dat weet ik ook niet Hans,maar als het er dan toch een van een ander type moet worden dan het liefst van ook een v6
zijn mijn gedachten in eerste instantie.
Thx
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag, maar heb heel wat jaartjes in DTC gewoond (geboren en getogen), waar woon jij ergens?
IJselstraat geboren en eerste 9 jaar gewoond.Nu her en der in de omgeving met een max van 2 jaar ong.
En jij ?Ben je al bekend met die nieuwe rondweg vanaf de Havenstraat over de IJsel? :driving: =D>
Zeker, kom er nog regelmatig, ben geboren en 16jr gewoond op de Nonnemate en daarna verhuisd met mn ouders richting Zelhem (nog wel in DTC). Over de rotondes vanaf de snelweg tot station kan je lekker scheuren.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

di mar 31, 2009 23:39

Thermostaathuis is inderdaad al een paar jaar niet meer leverbaar voor de transaxle V6. De uitmonding, bovenste radiateurslang, wijst de "verkeerde" kant op.

In het verleden al vaker een 164 exemplaar laten komen en dan het element zelf uit het huis gewisseld. Soort van bajonet-sluiting, indrukken en draaien om hem tussen de twee pootjes uit te krijgen.

Zelf vanavond voor de zoveelste keer, om de een of andere reden vreet dat ding die dingen bij mij, de thermostaat vervangen. Ik had er een van Tuynder dit keer, art.no. 60559862, pakkingen waren ook niet meer leverbaar overigens.

Wat nu: voor het eerst viel mij op dat deze 87gr. is i.p.v. 83gr. Jammer, maar geen nood en toch geen keuze.

Wat daarna opviel is dat dit keer het element niet zo 1,2,3 uit te wisselen was. De pootjes waarin het element ingeklemd wordt, moest ik elk een milimeter bijvijlen om het element uberhaupt ingeklemd te krijgen.

Daar bovenop bleek de lengte van pootjes af te wijken (langer bij het GTV6 huis). Geeft iets andere voorspanning, wat het effect zal zijn, moet nog blijken.

Als laatste bleek dat het asje van het element zelf te dik was voor de boring in het huis waarin deze opgesloten zit en dat de boring behalve geruimd ook een stukje dieper geboord moest worden. Anders had de klep niet afgesloten, maar er "boven" blijven hangen.

Het zijn maar kleine verschillen en wellicht heb je deze verschillen niet als je er een via de automaterialenzaak laat komen van Wahler of zoiets.

Succes :!:

Gebruikersavatar
alexander
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za jun 07, 2008 23:31
Locatie: Doetinchem

RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

wo apr 01, 2009 21:43

Duidelijk antwoord!

Ik heb er ook 1 van een 164 kunnen gebruiken,ik heb er alleen voor gekozen om het centreerpuntje? wat bij te vijlen.
Deze was alleen wat te lang.
Er zit nu ook een rubber om de klep dat had de vorige niet.En idd zo'85 graden nu dat vindt ik prima.
Zelf vanavond voor de zoveelste keer, om de een of andere reden vreet dat ding die dingen bij mij, de thermostaat vervangen. Ik had er een van Tuynder dit keer, art.no. 60559862, pakkingen waren ook niet meer leverbaar overigens.
Die pakking dacht ik ook dat een probleem zou worden maar die bleken ze tot mijn verbazing gewoon op voorraad te hebben bij de dealer.Nou liep daar wel een baasje rond die er zichtbaar plezier in had om er even voor me in te duiken :D

En omdat vragen niks kost..Klopt het dat het koelsysteem geen gesloten circuit is?Dus geen druk op (overloop) vaatje?Daar heb ik geen ervaring mee :? Voordeel/Nadeel hiervan?

Vr Bedankt
Sander :thumbs:
75 v6 America

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

wo apr 01, 2009 21:57

Is wel degelijk een gesloten circuit hoor....... moet jij regelmatig bijvullen dan? Geen druk op expansievatdop bij warme motor? (PAS OP Met proberen :!: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
alexander
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za jun 07, 2008 23:31
Locatie: Doetinchem

RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

wo apr 01, 2009 22:17

Is wel degelijk een gesloten circuit hoor....... moet jij regelmatig bijvullen dan?
Hij lekte wel wat bij het huis Alessandro,nu niet meer na een nieuwe pakking.ik heb dus nooit druk staan ook niet bij 85 graden.

:roll:

Nu ik erover nadenk sta ik er toch wel van te kijken(zoals je ziet)wat als jij je denktank hierop loslaat??
Er zit naar mijn idee wel een ontluchtingsslang bovenaan het expansievat,maar temp is goed naar mijn idee/niveau blijft ook goed.En ook geen echte drukopbouw in de slangen bij deellast...




:shock:
Sander
75 v6 America

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: mototr komt niet op bedrijfstemp.

wo apr 01, 2009 22:32

Ik ga morgen voor je voelen bij mijn 75............ weet eigenlijk wel zeker, dat het op de dikke radiateurslangen te voelen is.... op dat dunne slangetje wordt lastig, want die knijp je natuurlijk zo dicht, zonder noemenswaardige vloeistofverplaatsing. :idea: Zal dat het zijn, waardoor je het niet meent te voelen? :-k

Groet,

Sander
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”