Mijn 156 SW startte de laatste tijd niet als hij een of twee dagen niet gebruikt werd. De accu bleek het niet te trekken en de indicator (ofwel het "glaasje") op de nog geen jaar oude accu liet al die tijd niets anders zien dan de gevreesde zwarte kleur. Opladen dus of naar de garage. Volgens de garage lag het niet aan de accu, die was nog goed hoewel de spanning onvoldoende was. Dynamo defect, die laad niet genoeg op: dat was de conclusie en dat geloof ik ook wel, ben meer een poetser dan een techneut. De dynamo echter kon gereviseerd worden, en dat was toch maar mooi goedkoper dan een nieuwe. Dat was het goede nieuws toen ik wagen bij de garage achterliet. Het slechte nieuws was de rolberoerte die ik kreeg toen ik vandaag de rekening zag. Een dikke 750 eurootjes en de rekening laat een post van ruim 350 euro ex btw zien voor de dynamo. En liefst zes uren arbeidsloon. Aaiii!!! Mijn vragen:
- is 350 euro ex btw niet te veel voor een gereviseerde dynamo, of is dit de prijs voor een nieuwe dynamo;
- heb je echt drie uren nodig om zo'n ding eruit te halen in een 156 en vervolgens nog eens drie uur om het terug te plaatsen;
- waar zit die dynamo eigenlijk, zit ie in het zicht zodat ik kan zien of die al dan niet nieuw is;
- na hoeveel kilometer moet de accu weer voldoende zijn opgeladen om het "'begeerde" groene glaasje weer te zien op de accu?
Ben benieuwd, bij voorbaat dank!