haha ben niet snel ontmoedigd maar word er nu wel een beetje moe van hoor.....Al spijt dat je de 33 weg hebt gedaan? Succes met het oplossen van dit vervelende probleem Efrem!
Als je de zgn. ''moedersleutel'' nog hebt kun je de boel zo inleren.. at least, ik dacht dat dat bij de types van jouw bouwjaar nog zo was? Dan heb je als het goed is één sleutel met een dik bordeaux-rood handvat.. Je hebt dan geen Examiner nodig om sleutels in te leren.en spontaan kwam ie weer tot leven.....
het schijnt ook dat je niet zomaar de ecu kunt overzetten zonder de ecu eerst te binden met het alfacode systeem, zodat de ecu de sleutel herkent
ik rij nu met een ecu uit mijn oude 146.... zonder deze ingeleerd te hebben.
ik denk dat ik het probleem hier moet gaan zoeken. iemand een idee waar misschien een storing zou kunnen zitten?
groet efrem.
die heb er wel bij gekregen met de aankoop, het sleutel gedeelte is alleen wel van een andere vorm als mijn gebruikers sleutel. weet niet of dat zo hoort, nog niet in het contact gestoken.Als je de zgn. ''moedersleutel'' nog hebt kun je de boel zo inleren.. at least, ik dacht dat dat bij de types van jouw bouwjaar nog zo was? Dan heb je als het goed is één sleutel met een dik bordeaux-rood handvat.. Je hebt dan geen Examiner nodig om sleutels in te leren.en spontaan kwam ie weer tot leven.....
het schijnt ook dat je niet zomaar de ecu kunt overzetten zonder de ecu eerst te binden met het alfacode systeem, zodat de ecu de sleutel herkent
ik rij nu met een ecu uit mijn oude 146.... zonder deze ingeleerd te hebben.
ik denk dat ik het probleem hier moet gaan zoeken. iemand een idee waar misschien een storing zou kunnen zitten?
groet efrem.
Ja, dat klopt, is een a-symmetrische knop, is dezelfde vorm als van FIAT-sleutels uit die periode (Bravo/Brava/Marea/Multipla). Inleren is heel makkelijk; moedersleutel in contactslot, contact aan en dan weer uit, sleutel eruit, zelfde handeling voor de andere sleutels uitvoeren (telkens binnen 10 seconden nadat je het contact uitgezet hebt), afsluiten met dezelfde handeling met de moedersleutel, en dan ben je als het goed is klaar.. Maar, ik zit nu te denken, wellicht is de code-unit wel gaar want die zou als start-onderbreker moeten werken? Ik weet alleen niet òf (en hoe) je die zou kunnen omzeilen/by-passen om te kijken of hier een storing door word veroorzaakt...het sleutel gedeelte is alleen wel van een andere vorm als mijn gebruikers sleutel. weet niet of dat zo hoort