Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

RE: 146 2.0ti start niet (meer) '96

vr aug 15, 2014 16:47

Al spijt dat je de 33 weg hebt gedaan? :P Succes met het oplossen van dit vervelende probleem Efrem!
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Efrem33
Member
Member

vr aug 15, 2014 16:55

en spontaan kwam ie weer tot leven.....
het schijnt ook dat je niet zomaar de ecu kunt overzetten zonder de ecu eerst te binden met het alfacode systeem, zodat de ecu de sleutel herkent
ik rij nu met een ecu uit mijn oude 146.... zonder deze ingeleerd te hebben.
ik denk dat ik het probleem hier moet gaan zoeken. iemand een idee waar misschien een storing zou kunnen zitten?

groet efrem.
33 1.4 i.e Imola met squadrachip :) (verkocht)

146 ti 2.0 16V met Zender wielen.

Efrem33
Member
Member

Re: RE: 146 2.0ti start niet (meer) '96

vr aug 15, 2014 16:57

Al spijt dat je de 33 weg hebt gedaan? :P Succes met het oplossen van dit vervelende probleem Efrem!
haha :P ben niet snel ontmoedigd maar word er nu wel een beetje moe van hoor..... :lol:

mark156
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 18, 2014 21:12

het schijnt ook dat je niet zomaar de ecu kunt overzetten zonder de ecu eerst te binden met het alfacode systeem, zodat de ecu de sleutel herkent
ik denk dat ik het probleem hier moet gaan zoeken. iemand een idee waar misschien een storing zou kunnen zitten?

groet efrem.
Als je de zgn. ''moedersleutel'' nog hebt kun je de boel zo inleren.. at least, ik dacht dat dat bij de types van jouw bouwjaar nog zo was? Dan heb je als het goed is één sleutel met een dik bordeaux-rood handvat.. Je hebt dan geen Examiner nodig om sleutels in te leren.
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Efrem33
Member
Member

ma aug 18, 2014 23:15

groet efrem.
Als je de zgn. ''moedersleutel'' nog hebt kun je de boel zo inleren.. at least, ik dacht dat dat bij de types van jouw bouwjaar nog zo was? Dan heb je als het goed is één sleutel met een dik bordeaux-rood handvat.. Je hebt dan geen Examiner nodig om sleutels in te leren.
die heb er wel bij gekregen met de aankoop, het sleutel gedeelte is alleen wel van een andere vorm als mijn gebruikers sleutel. weet niet of dat zo hoort, nog niet in het contact gestoken.
maar het vreemde vind ik, dat tijdens mijn werkzaamheden vorige week ik een andere ecu gemonteerd heb om uit te sluiten dat de storing
in de originele ecu zat. dus nu rij ik met een andere ecu als origineel en dat zou normaal niet mogen kunnen. heb verder niet meer kunnen kijken.
weer aan het werk deze week... vakantie voorbij :!:

mark156
Advanced Member
Advanced Member

di aug 19, 2014 09:43

het sleutel gedeelte is alleen wel van een andere vorm als mijn gebruikers sleutel. weet niet of dat zo hoort
Ja, dat klopt, is een a-symmetrische knop, is dezelfde vorm als van FIAT-sleutels uit die periode (Bravo/Brava/Marea/Multipla). Inleren is heel makkelijk; moedersleutel in contactslot, contact aan en dan weer uit, sleutel eruit, zelfde handeling voor de andere sleutels uitvoeren (telkens binnen 10 seconden nadat je het contact uitgezet hebt), afsluiten met dezelfde handeling met de moedersleutel, en dan ben je als het goed is klaar.. Maar, ik zit nu te denken, wellicht is de code-unit wel gaar want die zou als start-onderbreker moeten werken? Ik weet alleen niet òf (en hoe) je die zou kunnen omzeilen/by-passen om te kijken of hier een storing door word veroorzaakt...
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Efrem33
Member
Member

di aug 19, 2014 17:40

okee, das mooi dat ik dat weet dan.
zal de gebruiksaanwijzing eens lezen over dat inleren van de sleutels. volgens mij is het niet simpel te omzeilen, het is mogelijk om de ecu codevrij te maken maar om dan het systeem weer werkend te krijgen moet het code kastje verwijderd worden en nog het een en ander aangepast worden, heb ik me laten vertellen.
heb zelf nog niet gekeken of bij mijn auto het kastje er nog zit maar omdat er wel een controle lampje op het dashboard verschijnt en ook weer uit gaat ga ik er van uit dat het systeem zover compleet is.
zal van het weekend als er niets tussen komt ff gaan kijken of ik iets vreemds ontdekken kan.

groet Efrem.

Terug naar “Algemene Technische vragen”