Wat bedoel je precies mee? Dat die tegengehouden moet worden (om ze op merktekens te houden) omdat de kleppen op tuimelen staan?de nok van cyl 1 moet je wel behoorlijk opspannen hoor !
Als ik cilinders 1 en 3 heb nagespannen, de rotor dan wijzende naar de cilinder rechtsvoor (dus linksvoor gezien vanaf de neus van de autop toch?), dan draai ik hem weer teruig tot het 'T' merkteken met opnieuw de rotor wijzende naar cilinder 1, dan draai ik hem door tot het 'T' merkteken met de rotor wijzende naar cilinder 2, dan nog een 45graden de krukas draaien en dan cilinder 2 en 4 naspannen. Klopt dit??
En ik draai de krukas gezien vanaf de neus van de auto tegen de klok in voortdurend toch, om zo op de juiste merktekens uit te komen? Komt het met de nokkenassen ook zo nauw of kan ik die wel gemakkelijker terug draaien indien noodzakelijk? Als ik (met riemen erop) niet goed uitkom op het 'T' merkteken terwijl de rotor naar cilinder 1 zou moeten wijzen dan draai ik de krukas gewoon een 720graden om zo wel in 1 keer juist uit te komen ipv terugdraaien.
Laatste vraag, als het lukt om de waterpomp los te schroeven (iemand tips om dat te doen), moet ik de nieuwe dan ergens invetten of kan ik die er gewoon inschroeven? Neem aan dat ik daarvoor een pakking moet gebruiken?